وزیر کشور گفت: ایجاد امنیت و حفظ امید مردم به آینده و اقتدار کشور مهمترین وظیفه است که در حوزه پدافند غیرعامل قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش ملی پدافند غیرعامل که در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد با اشاره به عوامل موثر در از بین رفتن امنیت و ثبات کشورها گفت: وقتی مسائل منطقه را ریشه یابی می کنیم دو عامل داخلی علت اصلی وضعیت کنونی کشورهای در حال جنگ خاورمیانه است، فقر و جهل که در عدم اطلاع از آموزه های دینی و انحراف از آن زمینه ساز جنگ شده است.

وی ادامه داد: ارتجاع و صهیونیست نیز از عوامل بیرونی بروز جنگ به شمار می رود.  بر این اساس باید پدافند غیرعامل توجه خود را و استجام داخلی، ایجاد امید در مردم و رونق اقتصادی در چهارچوب عملکرد خود قرار دهد.

رحمانی فضلی برداشت غلط از دین، فرقه سازی و نشان دادن آرمان های کاذب را از جمله عوامل نرم افزاری انحراف مردم دانست و تاکید کرد: باید مراقب این القاعات باشیم و از بروز هرگونه اختلاف در درون کشور جلوگیری کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که اختلاف میان سنی و شیعه حرام است، وحدت را در تمامی حوزه ها تقویت کنیم.

وزیر کشور با اشاره به دخالت فیزیکی و نفوذ دشمن تصریح کرد: دشمن هر روز به صلاح های نوینی مجهز می شود و وظیفه ما نیز این است که با هوشیاری و به روزرسانی نظریه های جدید رفاهی به تسلیحات لازم دست یابیم.

وی اصلی ترین وظیفه نظام را در صحنه نگه داشتن مردم در تمامی صحنه ها دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید به آینده کشور و اقتدار نظاممان ایمان داشته باشند و اگر این امید خدشه دار شود خلاف رویکردهای پدافند غیرعامل خواهد بود.