نشست خبری محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر نوبخت درباره احتمال قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی توسط آمریکا گفت: سپاه یک ارگان رسمی و انقلابی نظام و یکی از ارکان دفاع ملت به شمار می رود. و مواضع دولت در خصوص سپاه روشن است و جهان هم با چشم واقع بینانه باید دفاع سپاه از تهاجم تروریست ها به ویژه داعش تایید کند. اگر دولت آمریکا چنین اقدامی بکند خود را در صف تروریست ها قرار می دهد و جهان باید از سپاه برای مبارزه با تروریسم قدردانی کند. ما نیز به وجود سپاه مباهات می کنیم.

وی درباره مصوبه مجلس که خارج از بودجه قرار بود برای افزایش قدرت عمل سپاه در اختیار این نهاد گذاشته شود، تصریح کرد: مصوبه مجلس توسط دولت اجرا خواهد شد و 20 هزار میلیارد تومان به سپاه اختصاص خواهد یافت.

نوبخت درباره افزایش هزینه بلیت اتوبوس هایی که زائران را به مرزهای غربی برای سفر به عتبات عالیات می برند، گفت: اتوبوس رانی یک بخش خصوصی است و از اینکه کار انتقال زائرین را به مرز را انجام می دهد، باید قدردان بود. اما چون مسیر برگشت را خالی برمی گردند. باید در مواجه با آن عقلانی برخورد کرد. اما دولت هم ردیف بودجه خاصی در اختیار وزارت کشور گذاشته است.

نوبخت درخصوص نوسانات بازار ارز و اینکه دولت حامی افزایش قیمت دلار در کشور است، گفت: سیاست دولت این نیست که پول ملی تضعیف شود، با کاهش ارزش ریال در برابر دلار به صورت غیرمنطقی مخالفیم و‌ سیاست دولت مدیریرت نرخ ارز شناور است.

وی اضافه کرد: دولت از تضعیف پول ملی متضرر می‌شود، دولت سیاست مهار تورم را در پیش دارد و اینکه گفته شود دولت به دنبال افزایش نرخ ارز است را تهمت به دولت می‌دانیم، حرف‌های تشنج‌آفرین آخر هفته ترامپ را نباید به بازارهای ارز و طلا در داخل بکشانیم. ما کشور باثباتی هستیم و‌ دولت با قدرت در برابر نوسانات ارز عمل خواهد کرد و مردم هم باید به دولت در این زمینه کمک کنند.

سخنگوی دولت درباره بحث اعلام محدودیت های جدید علیه رئیس دولت اصلاحات اظهار داشت: در این خصوص موضع رسمی دولت را رئیس جمهور بیان کرد. در شرایطی که همه دشمنان تلاش دارند ایران را ناامن کنند ما به احترام و اتحاد نیاز داریم تا اینکه تفرقه حاصل شود. در این وضعیت دولت تلاش دارد با واقع بینی فرصت را برای دشمن برای بر هم زدن اتحاد آماده تر نکند.

وی درباره دستگیری برادر جهانگیری گفت: در این ماجرا شاهد روح بزرگ و خویشتنداری معاون اول بودیم که به صراحت به قوه قضائیه اعلام کردند که پیگیر باشید. برادر ایشان ارتباطی به دولت ندارد. ضمن آنکه این پیگیری از دولت قبل بوده است و نباید این مسائل سیاسی شود.

نوبخت در خصوص معرفی دو وزیر و تاخیر دولت گفت: درباره وزارت نیرو جمع بندی لازم انجام شده است اما وزارت علوم حساس است و باید به دست کسی سپرده شود که ارکان نظام درباره اتفاق نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسوولین عالی رتبه نظام در خصوص وزیر این وزارتخانه حساس هستند و قصد داریم مانند گذشته نشود که چند نفر معرفی شوند و رأی نیاورند.