رئیس جمهور تاکید کرد: کسی نمی‌تواند راجع به قدرت نظامی کشور ما حرفی بزند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت حاج سیدمصطفی خمینی در محل سالن اجلاس سران تهران، گفت: راجع تسلیحات ایران خیلی به حرف‌ها گوش نکنید. تسلیحات ایران همه مثل همه کشورهای دنیاست. ما مقررات بین المللی داریم و در قانون اساسی هم داریم که نیروی نظامی ما باید بازدارنده باشد و چیز دیگری هم نمی خواهیم.

وی اضافه کرد: ما در وضعیت مبادا دفاع موثر انجام خواهیم داد و کسی نمی‌تواند راجع به قدرت نظامی کشور ما که بر مبنای قانون اساسی و دکترین دفاعی است، حرفی بزند. بعضی‌ها که می‌خواهند با ما حرف بزنند تشریف بیاورند تا ببینیم چه کسی ضرر می‌کند. ما از آنها می‌پرسیم وقتی در مقابل متجاوز می‌جنگیدیم آیا به ما اسلحه دادید یا به متجاوز؟ یا می‌پرسیم در شرایطی که مردم ما زیر بمباران موشک‌های دشمن بودند آیا آنها حاضر شدند به ما سلاح پدافندی بدهند؟

روحانی در ادامه تاکید کرد : در زمان جنگ ما یک توپ ضد هوایی ساخت اروپا را که آنها متعهد به تعمیر آن بودند، به آنجا فرستادیم و نه تنها گفتند تعمیر نمی کنیم،‌ بلکه گفتند نمی‌توانیم به شما برگردانیم چون در شرایط جنگ هستیم. آیا آنها می‌خواهند راجع به تسلیحات ما حرف بزنند؟ اتفاقا ما خیلی حرف داریم.