تبیین دیپلماسی نوین دفاعی ایران و روسیه مهمترین محور مذاکرات رئیس ستادکل نیروی مسلح ایران و رئیس ستاد نیروهای ارتش روسیه است.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار ژنرال والری کراسیموف رئیس ستاد ارتش روسیه، گفت: همکاری نیروهای مسلح دو کشور به خصوص در دو سال اخیر رشد خوبی داشته و زمینه‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد.

وی افزود: از برگزاری رقابت‌های نظامیان جهان در روسیه و دعوت از جمهوری اسلامی ایران از شما تشکر می‌کنم و این مسابقات موجب توسعه همکاری بین دو کشور شد.

سرلشکر باقری خطاب به رئیس ستاد ارتش روسیه گفت: شما از من برای شرکت در افتتاحیه مسابقات روسیه دعوت کردید که من به دلیل مشغله کاری امکان شرکت در آن برنامه را نداشتم و انشاءالله در فرصت مناسب مذاکراتی را در مسکو داشته باشیم.

رئیس ستاد ارتش روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: از دیدن حضرتعالی خوشحال هستم و از سطح همکاری دفاعی و نظامی بین دو کشور راضی هستم.

در این دیدار قرار است دیپلماسی نوین دفاعی ایران و روسیه تبیین شود. همچنین دو طرف درباره نحوه مقابله با تروریسم در صحنه‌های مختلف تصمیم‌گیری می‌کنند و همچنین درباره مدیریت و هدایت مشترک صحنه‌های دفاعی و امنیتی منطقه برای مبارزه قاطع با دخالت‌های قدرت‌های فرامنطقه‌ای بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

سرلشکر باقری و ژنرال گرایسیموف درباره ارتقای سطح همکاری‌هایی دفاعی از جمله مسائل امنیتی، صنعتی، تحقیقاتی و آموزشی بحث و تبادل نظر می‌کنند.

از دیگر محورهای گفت‌وگو بین دو طرف بحث و تبادل نظر درباره مبارزه با تروریسم در سوریه و کمک به جبهه مقاومت است.