دریابان علی شمخانی با حضور در مراسم 13 آبان ضمن درود به مقام شهدای انقلاب, جنگ تحمیلی, هسته ای و مدافع حرم گفت: در جای جای شهید داده ملت ایران جای پای امریکا قابل مشاهده و اثبات است.

به گزارش مرور نیوز،  دریابان علی شمخانی با حضور در مراسم 13 آبان ضمن درود به مقام شهدای انقلاب, جنگ تحمیلی, هسته ای و مدافع حرم گفت: در جای جای شهید داده ملت ایران جای پای امریکا قابل مشاهده و اثبات است. دفاع های جانانه ملت ایران در مقابل هیات حاکمه امریکا دموکرات, جمهوری خواه, سیاه و سفید در دوران دو قطبی و چند قطبی , است و ملت برای حفظ هویت ملی ایرانی و انقلابی خود شهدای زیادی تقدیم کرد. 

وی افزود: امسال 13 آبان متفاوت تر و قوی تر از گذشته صحنه اعتراض علیه سیاستهای ترامپ مردم را به خیابانها کشاند. 13 ابان 58 اولین روز علنی اقدامات فعال امریکا و خباثت امیزتر شدن امریکا علیه ملت ایران نبوده و نیست و تازمانی که ملت ایران ایرانی و حسینی است انها دست از این شرارتها برنخواهند داشت هرچند در کارنامه خویش رکوردهای ناکامی و شکست در مقابله با اراده ملت ایران در مقایسه دیگر ملتها ثبت شده است.

شمخانی تاکید کرد: ملت ایران رکورددار خوار و ذلیل سازی توطئه های امریکا در ذهن جهانیان و مسلمان است. دخالت امریکا پیش از 13 ابان به منظور فرصت سوزی ملت ایران هم در کودتای 28 مرداد و در تحمیل کاپیتولاسیون ثبت شده است. پس از 13 ابان 58 در طول کمتر از چهار دهه اقدامات امریکا علیه ایران انقدر طولانی و متنوع است که سرفصل انها موجب عزت ایران و بهترین سند برای غضب ترامپ حساب می اید. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اقدامات نظامی تلاش برای تصعیف قدرت نظامی ایران, مخالت با پیشر فت های علمی در حوزه موشکی و فضایی, استحال از درون تلاش برای ایجاد تنش و تحریک همسایگان و محوش جلوه دادن جهره اسلام فهرست کوتاهی از اقدامات امریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. 

وی ادامه داد: آنچه نصیب امریکا شد هزیمت و شکست بود و برای ملت ایران اقتدار. عدم عبرت گیری از هزیمت روزی انها را به سمت پرده برداری از مادر تحریم ها رساند که توان هسته ای و نظامی ما را هدف قرار داده است تلاش اقتصادی متکی بر توان بومی مسیری است که این اقدام امریکا را از حیز انتفاع خواهد انداخت.