کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، فردا جمعه (19 ابان) در وین پایتخت اتریش درباره نقش و جایگاه ایران در روابط اتحادیه اروپا با کشورهای خاورمیانه سخنرانی می کند.

به گزارش مرور نیوز، کمال خرازی مهمان همایش 'اتحادیه اروپا در مسیر هم پیمانی دفاعی و امنیتی' است که با همکاری موسسه سیاست اروپایی و امنیتی اتریش (AIESاندیشکده اروپایی 'مرکز مارتینز' و آکادمی سیاسی حزب مردم اتریش (OVP) روز جمعه در 'آکادمی دیپلماتیک' وین برگزار می شود.
قرار است خرازی درباره نقش ایران در روابط اتحادیه اروپا با منطقه خاورمیانه سخنرانی کند. وی همچنین در سفر به وین از چند مرکز علمی و مطالعاتی نیز بازدید می کند و با برخی از رسانه های گروهی نشست مطبوعاتی خواهد داشت.
'میشل الیوت ماری' وزیر امور خارجه سابق فرانسه و رئیس کمیته شبه جزیره عربی در پارلمان اروپایی، 'آجای کومار برامدئو' نماینده دائمی اتحادیه آفریقا در نزد اتحادیه اروپا ، 'پاولو کلیمکین' وزیر امور خارجه اوکراین ، 'دیوید مک آلیستر' رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپایی و 'روبرت اوندریژاک' وزیر مشاور در امور دفاعی اسلواکی از دیگر سخنرانان این مراسم هستند که درباره موضوعات و همکاریهای دفاعی و امنیتی آینده اروپا مطالبی ایراد می کنند.