۲۳۵ نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 21 آذر)  بیانیه‌ نمایندگان مجلس علیه اقدام آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی برای انتقال پایتخت این رژیم به بیت المقدس را قرائت کرد که به شرح زیر است:

متاسفانه اخیرا رئیس جمهور تاجر مسلک آمریکا بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیست اعلام کرده است و اتفاقا همین اقدام رئیس جمهور خود روشن‌ترین دلیل بر بی هویتی و ساختگی بودن رژیم صهیونیستی است که مجبور است یک به اصطلاح ابرقدرت با عنصر زور و بدون توجه به سایر ابعاد موضوع سرزمین مسلمانان را به عنوان پایتخت آن رژیم اعلام نماید.

از طرف دیگر باید امروز خالصانه‌ترین سلام‌های خود را تقدیم روح مطهر امام عظیم القدرمان نماییم که ماهیت این رژیم فاقد هویت را به خوبی شناخته و معرفی کرده بودند که با اسرائیل، منطقه روی صلح و آرامش را نخواهد دید.

ساده اندیشانی که در دهه ۹۰ میلادی جشن و پایکوبی ایجاد روند صلح در خاورمیانه را برگزار کردند، امروز دریافتند که ایالات متحده آمریکا حتی به قرارداد‌ها و موافقتنامه‌های نیم‌بند خود هم اعتنایی نکرده و آخرین میخ را بر تابوت روند به اصطلاح صلح در خاورمیانه کوبیده است.

ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب چنین تصمیمات سخیفی را از سر عجز اتخاذ می‌کنند، بدانند که امت اسلامی در برابر این اقدامات جنایت بار سکوت نمی‌کند و صد البته آمریکا مسئول عواقب این تصمیم خود می‌باشد.

ما نمایندگان مجلس از کشور‌های اسلامی می‌خواهیم که در اسرع وقت روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع نمایند و همچنین مراودات اقتصادی خود با آمریکا را به حداقل کاهش دهند و پارلمان‌های کشور‌های اسلامی، دولت‌های خود را در اصلاح مسیر متناسب با مطالبات امت اسلامی هدایت نمایند.

بی تردید دولت و ملت ایران با پیروی از امام (ره) و رهبری، پشتیبان آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی از جمله مبارزه با رژیم صهیونیستی علیرغم همه اختلافات جناحی و سیاسی بوده اند.