معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: امروز در جای جای کشور امید به معنای واقعی کلمه به سرمایه گذاران بازگشته است و باید تلاش کنیم که این امید آسیب نبیند چرا که می توان با اتکا به این امید کارهای بزرگی در کشور انجام داد.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان،‌ با حضور در شهرستان مسجد سلیمان، در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح اظهار داشت: امروز در جای جای کشور امید به معنای واقعی کلمه به سرمایه گذاران بازگشته است و باید تلاش کنیم که این امید آسیب نبیند چرا که می توان با اتکا به این امید کارهای بزرگی در کشور انجام داد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: هر کس امید مردم را نشانه رود و بخواهد به امید مردم آسیب بزند قطعا به راه ناصحیح رفته و با نیازهای ملت ایران سازگار نیست.
وی از مردم مسجد سلیمان به عنوان مردمی سلحشور و انقلابی یاد کرد و افزود: شما مردم بختیاری مردم بزرگواری هستند که در هر مقطعی که نظام به شما نیاز داشته، حضور داشتید و به شما اطمینان می دهم که دولت در کنار شماست و دغدغه ها و مشکلات شما را رفع خواهد کرد.

جهانگیری ادامه داد: نام مسجد سلیمان برای همه مردم ایران نامی آشنا است و زمانی که برای حل مشکلات کشور به منابع نفتی نیاز بود، مسجد سلیمان آغاز گر این کار بود و امروز به دنبال آن ، اکتشافات عظیمی در بخش نفت و گاز در سراسر کشور صورت گرفته و ایران در ذخایر گازی رتبه نخست را در جهان دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران آمادگی دارد انرژی مورد نیاز کشورهای دیگر را به صورت مطمئن و دائم تامین کند، تصریح کرد: البته پیش از آن مصلحت کشور در این است که از این نعمت برای توسعه و ایجاد ارزش افزوده استفاده نماییم.

وی خاطر نشان کرد: پتروشیمی یکی از صنایع مهم کشور است که ده ها صنعت پایین دستی را فعال می کند و برای جوانان اشتغال می آفریند و محصولاتی در صنعت پتروشیمی تولید می شود که در سطح جهان قابل عرضه است و امسال حدود 13 میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی در کشور داشته ایم و محصولات پتروشیمی از اقلام مهم صادراتی کشور است.

قرار است در مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجد سلیمان،‌ روزانه 28 میلیون متر مکعب پالایش گازهای خام همراه نفت منطقه زیلایی و مناطق مجاور انجام شود.
مدت زمان دوران ساخت این مجتمع 4 سال، میزان اشتغال در مقطع اجرایی 6000 نفر و میزان اشتغال با شروع تولید 2000 نفر بطور دائم خواهد بود.
اراضی مورد نیاز برای این طرح 230 هکتار، آب مورد نیاز 3000 متر مکعب در ساعت از دریاچه سد گتوند و گاز مورد نیاز جهت خوراک و سوخت این طرح معادل 28 میلیون متر مکعب در روز است.