عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید از حضور وزیر راه و شهرسازی در نشست فردا صبح این فراکسیون خبر داد.

 به گزارش مرور نیوز، علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید از حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه فردا صبح این فراکسیون خبر داد.

وی تصریح کرد: فشارهای زیادی از سوی نمایندگان برای استیضاح چند وزیر به دلایل متعدد وجود دارد، اما  استیضاحی که به درخواست یک فراکسیون باشد، باید فرآیند خود را طی کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر اینکه آخوندی فردا برای پاسخگویی به ابهامات و سوالات نمایندگان در موضوعات مختلف به فراکسیون امید خواهد آمد، بیان کرد: موضوعاتی که نمایندگان از مسیر تذکر و سوالات مکرر بعضا نتوانسته‌اند برای آن پاسخ قانع کننده‌ای دریافت کنند، در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به اینکه این نشست می‌تواند یک استیضاح درون فراکسیونی تلقی شود، گفت: طرح این استیضاح‌ها می‌تواند سرعت عمل وزیر را برای اصلاح رویه‌های مدیریتی و عملکردی به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: وضعیت مدیریتی فرودگاه‌های کشور و ریسک‌های پنهان در ایمنی و مراقبت پروازها و سفرهای خارجی مدیران، مسکن مهر، پروژه‌های بخش ریلی کشور، عزل و نصب‌های ستادی و استانی، وضعیت شرکت‌های مادرتخصصی و فرودگاه‌ها در وزارت راه و شهرسازی از مهمترین مواردی است که فردا آخوندی باید درباره آنها پاسخ دهد.

رحیمی تاکید کرد: میزان آمادگی وزارت راه و شهرسازی در وضعیت‌های بحرانی مانند زلزله، حوادث جاده‌ای، ریلی و هوایی در شهرها و روستاها به ویژه در تهران خصوصا در حوزه فرودگاهی و ریلی از موضوعات مورد پرسش در این نشست خواهد بود.