نماینده مردم اردکان در مجلس، گفت: در گزارش تلفیق برای 65 درصد کارمندان دولت که کمتر از 2 میلیون و پانصد هزار تومان درآمد دارند افزایش حقوق 10 الی 15 درصدی در نظر گرفته شده که این موضوع به عدالت نزدیک است.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا تابش گفت: برای آن دسته از  کارمندانی که کمتر از 2 میلیون و پانصد هزار تومان درآمد دارند، افزایش حقوق 10 الی 15 درصدی در نظر گرفته شده که این موضوع به عدالت نزدیک است.

وی اشاره کرد: از یک سوء جامعه با انتظارات روز افزونی روبه‌رو است و از طرف دیگر منابع دولت هم از نظر اعتبارات و هم از نظر برخورد‌ها و حدود اختیارات رسمی و عملی متناسب با این انتظارات نیست.

 

رویکرد اشتغال‌زایی دولت در بودجه مشخص نیست

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین همه نهاد‌های حکومتی باید به دولت کمک کنند تا بتواند حداکثر ظرفیت خویش را جهت مقابله با کمبود‌ها و حل مسائل اساسی کشور از جمله اشتغال، رونق اقتصادی بی‌آبی، محیط زیست و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به کار گیرد.

تابش با بیان اینکه منابع واقعی بودجه سال آینده در بهترین وضعیت همین عددی است که امسال داریم، ادامه داد:این در حالی است که دولت متعهد است برای اجرای قانون برنامه ششم و تحقق خواست‌ها و مطالبات مردم کمر همت ببندد.

وی تاکید کرد: با این منابع محدود باید نوآوری‌هایی در تدوین بودجه صورت می‌‌گرفت تا هم افزایی بیشتری ایجاد کند تا مشکل کمبود منابع مرتفع گردد و اهداف مهم و خواسته‌های و مطالبات مردم محقق شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: دولت در بودجه سال 97 برای اتمام طرح‌های عمرانی که 15 سال به طول می‌انجامید، ساز‌ و کار مشارکت عمومی و خصوصی را در نظر گرفته و همچنین با توجه به نگرانی به حق خانواده‌ها اشتغال بالای یک میلیون را نفر مد نظر دارد.

حقوق و عیدی

محمدرضا تابش گفت:در گزارش تلفیق برای 65 درصد کارمندان دولت که زیر 2 میلیون و پانصد هزار تومان درآمد دارند افزایش حقوق 10 الی 15 درصدی در نظر گرفته شده و از طرف دیگر سقف معافیت مالیاتی عدد 2 میلیون و سیصد هزار تومان تعیین شد که این موضوع به عدالت نزدیک است و فاصله‌های طبقاتی را کم می‌کند.