دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌های بین المللی جهت مقابله با خطر تفکر افراطی و انحرافی وهابیت در منطقه و جهان، در مقطع کنونی ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان  در جریان دیدار با میودراک وکوویچ عضو گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو و ایران و رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان مونته نگرو  گفت: ریشه تهدیدات تروریستی وهابیم است.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای افزایش مناسبات با کشورهای حوزه اروپا و از جمله بالکان، بر ضرورت ارتقای سطح همکاری های سیاسی، اقتصادی و گردشگری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی توسعه روابط دوستانه دولتی و پارلمانی با تمام کشورهای اروپا و از جمله مونته نگرو است.

وی خاطرنشان کرد: ناامنی ها و تهدیدات تروریستی منطقه غرب آسیا ریشه در جریانات فکری موجود در عربستان سعودی تحت عنوان وهابیسم دارد که حتی در اروپا و سایر مناطق دنیا نیز ریشه دوانده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل افزود: افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌های بین المللی جهت مقابله با خطر تفکر افراطی و انحرافی وهابیت در منطقه و جهان، در مقطع کنونی ضرورتی انکارناپذیر است.

امیرعبداللهیان در پایان با استقبال از توسعه روابط فیمابین دو کشور اظهار داشت: در حوزه های توریسم، تجارت، همکاری در حوزه زبان و همچنین حوزه های متنوع علمی دانشگاهی ظرفیت های خوبی در جمهوری اسلامی ایران و مونته نگرو وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای گسترش و ارتقای سطح  روابط فیمابین دو کشور بهره برد.

حسین+امیرعبداللهیان

میودراک وکوویچ رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان مونته نگرو نیز در این دیدار از گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه در حوزه پارلمانی، فرهنگ و هنر استقبال کرد و گفت: مهم ترین ارتباط دو کشور،ارتباط فرهنگی است.

وی اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ با ملتی بزرگ و پیشینه غنی در بخش های فلسفه، شعر، ریاضی و بخش های مختلف فرهنگی است و باید از ملت ایران بخاطر این دستاوردهای فرهنگی سپاسگزار بود.

 تسهیل در صدور ویزا بین دو کشور را عامل موثری در راستای گسترش روابط تجاری و توریستی است

میودراک بگوویچ عضو گروه دوستی پارلمانی مونته نگرو و ایران و رئیس کمیسیون قانون اساسی پارلمان مونته نگرو در پایان تسهیل در صدور ویزا بین دو کشور را عامل موثری در راستای گسترش روابط تجاری و توریستی خواند.