وزیر کشور گفت: علیرغم تاکیدات و سخنان زیاد در اجرای برجام که عمدتا سیاسی است، اروپا در عمل نتوانسته وعده‌های خود در اجرای برجام را محقق کند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی جانشین فرماندهی معظم کل قوا در امور نیروی انتظامی و وزیر کشور امروز سه شنبه 13 شهریور در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا که صبح امروز (سه شنبه) در محل ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با تاکید بر ضرورت کسب رضایتمندی مردم در مراجعه به ادارات از جمله نیروی انتظامی اظهارداشت: با توجه به چند نظر سنجی های مختلف انجام گرفته نیروهای انتظامی و امنیتی از بالاترین میزان رضایتمندی در بین سایر دستگاه ها برخوردار است، به طوری که اکثریت قابل توجه مردم از عملکرد این نیروهای آرامش بخش اجتماعی رضایت دارند.

وی با بیان اینکه این رضایتمندی مردم از نیروی انتطامی را باید قدر بدانیم، افزود: این میزان رضایتمندی نشان دهنده با اهمیت بودن مقوله امنیت برای مردم است و الحمدالله امنیت مطلوبی هم در کشور برقرار است، لذا باید تلاش کنیم میزان رضایتمندی در حوزه خدمات و اداری هم افزایش یابد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه نحوه مواجه نیروی انتظامی با مردم باید منطقی، با رعایت اخلاق و حفظ اقتدار باشد، به انتشار فیلمی از برخورد یکی از شهروندان با یکی از ماموران نیروی راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: این حادثه اصلا قابل قبول نیست، نباید به اقتدار نیروی انتظامی با اینگونه حرکات خدشه وارد شود لذا قوه قضاییه باید با این اتفاقات شدیدا برخورد کند.

رحمانی فضلی

وی خواستار توجه ویژه نیروی انتظامی به گذرگاه های مرزی در مبارزه با انواع قاچاق شد و اضافه کرد: برخورد با یک باند بزرگ مواد مخدر در مرزها موجب جلوگیری از هزاران برخورد نیروی انتظامی در داخل با گروه‌های کوچک و خُرد می شود.

دولت از عملکرد نیروی انتظامی رضایت دارد

وزیر کشور ادامه داد: در شرایط فعلی میزان ورود کالای قاچاق به کشور کاهش یافته که این روند کاهشی باید ادامه یابد اما همین مسئله موجب افزایش خروج کالا از کشور شده که با تدابیر اندیشیده شده نباید اجازه خروج کالاها به صورت قاچاق به بیرون از کشور داده شود و نیروی انتظامی نقش کلیدی در این مسئله دارد و باید برنامه ریزی دقیقی در این موضوع داشته باشد. رحمانی فضلی بیان کرد: دولت از عملکرد نیروی انتظامی رضایت دارد و قوه مجریه مصصم به حل مشکلات این نیرو است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به جلسه ای با حضور رهبرانقلاب، از رضایتمندی ایشان از عملکرد شورای امنیت کشور و شوراهای تامین استان‌ها خبر داد و افزود: ایشان در این جلسه تاکید داشتند که شورای امنیت کشور و شورای تامین استان‌ها باید مسائل مربوط به خود را جدی بگیرند و برنامه عملیاتی داشته باشند و مصوبات هم به طور جد پیگیری و نتایج اقدامات دستگاه ها در اجرای مصوبات گزارش شود.

بدون امنیت هیچ کاری انجام نخواهد شد

وزیر کشور با بیان اینکه همه فعالیت ها و توفیقات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در بستر امنیت شکل می گیرد و بدون امنیت هیچ کاری انجام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: هیچ زمان اجازه داده نشده که موضوع امنیت و انتظامات در جامعه از محور نیروی انتظامی خارج شود چراکه با درایت و تدبیر و اقتدار نیروهای انتظامی و امنیتی مسائل قابل مدیریت صحیح است و عملکرد مطلوب و خوب آنها هم گویای همین مسئله است. رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط بین المللی، اظهارداشت: خروج آمریکا از برجام برای آنها از نظر بین المللی بسیار هزینه داشته و آنها تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ایران انجام می دهند.

وی افزود: ما باید با قدرتمندی و اقناع افکار عمومی بر روی مواضع خود بایستیم چراکه بدون مقاومت و ایستادگی به حق خود نخواهیم رسید.

وزیر کشور با بیان اینکه آمریکا هم اکنون درگیر اختلافات بسیار شدیدی با چین، روسیه و اروپا شده است، تصریح کرد: آنها یقین دارند که هیچ کاری در منطقه بدون نقش آفرینی ایران امکان پذیر نخواهد بود و موضع ما هم در منطقه بسیار محکم و مقتدرانه ادامه دارد. رحمانی فضلی در پایان با اشاره به وعده های اروپایی ها در اجرای برجام گفت: علیرغم تاکیدات و سخنان زیاد در اجرای برجام که عمدتا سیاسی است، اروپا در عمل نتوانسته سخنان و وعده های خود در اجرای برجام را محقق کند.