دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بسیاری از مردم آمریکا، اروپا و انگلیس مریض هستند این مرض‌های سخت کشنده در تمدنی که شما برای بشریت به وجود آوردید، پدید آمده و سلامت، آسایش و تنفس را گرفت و این دلیل حاکمیت کفر است.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌ الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: امروز آمریکا و ترامپ ادعای فرمانروایی دارند و می‌گویند ما هر چه بخواهیم و نخواهیم باید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دین خدا را در جهانی که دین را محدود کرده و به انزوا کشیده بود، زنده کرد، تصریح کرد: امام راحل دین را برای زندگی انسان‌ها زنده کرد.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه بسیاری از مردم آمریکا، اروپا و انگلیس مریض هستند، خاطرنشان کرد: این مرض‌های سخت کشنده در تمدنی که شما برای بشریت به وجود آوردید، پدید آمده و سلامت، آسایش و تنفس را گرفت و این دلیل حاکمیت کفر است.

وی آیت الله هاشمی شاهرودی را میدان تبیین نظام اسلامی در عرصه مدیریت کشور دانست و تصریح کرد: به عبارتی او قهرمان نظام فقهی کارگشای اسلامی است و باید از این فقیه الگو بگیریم.

آیت الله اراکی تاکید کرد: آیت الله شاهرودی و شاگران آیت الله صدر همه توانشان را خرج انقلاب کردند، گفت: آیت الله شاهرودی نماد تمام قدی از مدرسه آیت الله صدر است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله شاهرودی نماد ایثار و مقاومت بود، گفت: سه تن از برادر آیت الله شاهرودی در راه انقلاب به شهادت رسیدند اما خم به ابرو نیاورد و با مقاومت و ایثار تلاش خود را برای رسیدن به اهداف انقلاب ادامه دادند.