آنیکا سودر، قائم مقام وزیر خارجه سوئد در دیدار با معاون ظریف، پیرامون تحولات منطقه غرب آسیا گفت‌وگو و رایزنی کرد.

به گزارش مرور نیوز، قائم مقام وزارت خارجه سوئد که اخیرا کشورش به عضویت شورای امنیت سازمان ملل در آمده است، یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه را ضروری برشمرد و اظهار کرد: سوئد علاقه مند است در مورد مسائل منطقه نقش موثرتری ایفا کند.

او با اشاره به این که سوئد موجودیت کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته است، از استانداردهای دوگانه در مساله فلسطین و از این که این موضوع آن چنان که باید مورد توجه جامعه بین‌المللی نیست ابراز تاسف کرد.

آنیکا سودر هم‌چنین بر ضرورت راه‌حل سیاسی برای خروج از بحران سوریه تاکید کرد.

جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به سرعت و عمق تحولات منطقه، بر ضرورت فهم صحیح مسائل و بحران‌های موجود و یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز برای آن‌ها تاکید کرد.  

وی منازعات موجود در منطقه را سیاسی دانست و افزود برخی بازیگران منطقه‌یی تلاش دارند تصویر طائفه‌ ای و مذهبی از منازعه ارائه کنند و این تصویرسازی متعمدانه نتایج و تبعات استراتژیک خطرناک در پی دارد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان راه‌حل خروج از وضعیت‌های بحرانی در منطقه را گفت‌وگوهای جدی میان طرف‌های درگیر و مراجعه به آرای مردم برای تعیین آینده کشورهای دست خوش بحران دانست.

او بر اهمیت توجه به بعد انسانی بحران سوریه و یمن تاکید کرد و افزود نباید موضوع انسانی را به عنوان یک ابزار تاکتیکی برای تحقق اهداف سیاسی به‌کار گرفت.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین در خصوص بحران یمن با اشاره به یک سال و نیم کشتار خاموش و فاجعه انسانی بزرگ در یمن از بی‌توجهی جامعه جهانی به این مساله ابراز تاسف کرد.