نماینده شهر بابک در مجلس گفت: روند مصرف بنزین و سایر سوخت‌ها در کشور افسار گسیخته و به شدت رو به افزایش است لذا باید در مدیریت مصرف سوخت تلاش خود را به کار بریم.

به گزارش مرور نیوز، علی اسدی نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری عصر امروز مجلس در سخنانی به عنوان اولین موافق کلیات لایحه بودجه ۹۸ کل کشور، گفت: اگر چه انتقاداتی از سوی کارشناسان اقتصادی به بودجه 98 مطرح شده اما ‌آنچه حائز اهمیت است رسالت بودجه دولت در سال 98 ایفای نقش مؤثر برای ایجاد و حفظ ثبات اقتصادی کشور و مقابله با تحریم‌ها و صیانت از تولید و تأمین معیشت مردم به رغم کاهش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت خام است.

وی افزود: تلاش دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تطبیق بودجه 98 با شرایط جدید اقتصادی کشور حائز اهمیت است، بودجه به عنوان سند مالی یک سال آینده، تأثیر مستقیمی بر معیشت مردم و تمام امور اقتصادی کشور دارد و همه آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اسدی گفت: بر همین اساس باید هزینه‌ها برمبنای عملکرد واقعی در نظر گرفته شود، اگر بخواهیم پیش‌بینی درآمدها را غیرواقعی جلوه دهیم با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم.

نماینده شهر بابک در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بهبود نظام بودجه‌نویسی و شفافیت در بودجه‌نویسی از ویژگی‌های مثبت بودجه سال 98 و از نکات قابل توجه در این نوع بودجه‌ریزی است اما باید بدانیم ما هنوز به بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد به معنی واقعی کلمه نرسیدیم و برای این منظور می‌بایست کارشناسان متخصص اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیچیدگی‌های تحریم‌ها در این دوره نسبت به دوره‌های قبل سخت‌تر است، تصریح کرد: بنابراین باید با واقع‌نگری به نحوی دولت و مجلس عمل کنند که بتوان از منابع کشور حداکثر استفاده را برد.

اسدی همچنین خاطرنشان کرد: روند مصرف بنزین و سایر سوخت‌ها در کشور افسار گسیخته و به شدت رو به افزایش است لذا باید در مدیریت مصرف سوخت تلاش خود را به کار بریم، در حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی و تأمین کالاهای اساسی و پرداخت یارانه نقدی و افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای طرح توسعه و توازن منطقه‌ای، باید بیشتر تلاش کنیم که همه این موارد در بودجه سال 98 بهتر از گذشته دیده شده و این موضوع از نکات مثبت بودجه سال آینده است.

نماینده شهر بابک در پایان خاطرنشان کرد: هدفمند کردن توزیع اعتبارات یارانه‌ها از طریق حذف یارانه دهک‌های بالا را نیز می‌توان از نکات مثبت بودجه سال 98 دانست.