نمایدگان مجلس در مصوبه ای بانک مرکزی را موظف کردند نسبت به اجرای طرح بخشودگی هرگونه سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کند.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 98 به پیشنهاد محمدحسین فرهنگی برای الحاق یک بند به تبصره ۱۶ این لایحه موافقت کردند که بر اساس آن بخشودگی هرگونه سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال مشروط به بازپرداخت اصل تسهیلات و بخشش جریمه‌های متعلقه ۷۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تعیین می‌شود.

همچنین هر یک از مشمولان بخشودگی هرگونه سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال می‌توانند از زمان تصویب این قانون از بخشودگی هرگونه سود تسهیلات موضوع این بند استفاده کنند.

بر این اساس بانک مرکزی جمهور ی اسلامی موظف است بدون رعایت مبلغ حداکثر توسط مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها به تفکیک هر بانک مندرج در جدول ضمیمه تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۹۵ کل کشور به اجرای طرح بخشودگی هرگونه سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال اقدام کند.

طبق این مصوبه، تسهیلات اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری ایران در صورت بازپرداخت اصل آن مشمول بخشودگی سود و جریمه و استفاده از مفاد آن می‌شود.