سخنگوی سپاه پاسداران گفت : نیروی زمینی سپاه و ستاد کل نیرو‌های مسلح از طریق ارتش پاکستان تلاش‌های ویژه‌ای را برای آزادی این مرزبانان انجام دادند.

به گزارش مرور نیوز، سردار شریف گفت: سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان نیز از طریق سازمان اطلاعاتی پاکستان و نیز مسئولان سیاسی کشورمان از طریق وزارت خارجه این کشور برای آزادی مرزبانان تلاش کردند.

وی افزود: هرچند که گروهک‌های تروریستی در ابتدا درخواست‌های بسیار غیرمنطقی و نامعقولی مطرح کرد، اما به علت نزدیک شدن ما به مقر اصلی آنان و هماهنگی‌هایی که برای اقدامات‌مان به منظور آزادی مرزبانان صورت گرفت و نیز رایزنی‌های پاکستانی ها، آنان در یک مرحله 5 نفر از مرزبانان و در این مرحله 4 نفر را آزاد کردند و تلاش‌ها برای آزادی دو مرزبان دیگر ادامه دارد که حتما آنان نیز به آغوش خانواده هایشان بازخواهند گشت.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: نیروی زمینی سپاه و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور در این مدت برای آزادی مرزبانان ربوده شده هیچ لحظه‌ای از تلاش برای آزادی آنان فروگذار نکردند.

سردار شریف افزود: در این مقطع لازم است از پاکستانی‌ها نیز بابت همکاری خوبشان تشکر کنیم هرچند که آزادی مرزبانان بدون عملیات نظامی و با گفتگو‌ها و تعاملات فی مابین صورت گرفت.

وی تاکید کرد: در عین حال واقعیت این است که نیرو‌های مسلح ما به ویژه نیروی زمینی سپاه آمادگی اقدامات لازم را داشتند که فعلا باتوجه به تعاملات و گفتگو‌هایی که در سطوح مختلف صورت گرفت 4 مرزبان دیگر آزاد شدند.

سردار شریف باردیگر ابراز امیدواری کرد که دو مرزبان باقیمانده نیز صحیح و سالم آزاد شوند و به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

وی گفت: امروز نیروی زمینی سپاه هماهنگی‌های لازم را برای بازگرداندن 4 مرزبان آزادشده به کشور انجام داده است که با اعزام یک فروند هواپیما از جانب این نیرو به پاکستان انجام می‌شود.

سردار شریف افزود: اگر مشکل خاصی درخصوص فرود این هواپیما پیش نیاید به احتمال زیاد امروز یا صبح فردا مرزبانان کشور بازمی گردند، اما احتمال اینکه امروز بازگردند بسیار زیاد است.