وزیر کشور به اهمیت موضوع تولید و اشتغال در کشور تأکید کرد و گفت: می‌توانستیم ۵ برابر ظرفیت فعلی کشور پتروشیمی ساخته شود اما نشد و هر استان اکنون باید سنگر پرقدرتی در تولید و اشتغال باشد.

به گزارش مرور نیوز،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در آیین رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی با اشاره به برخی از اقدامات دشمن علیه انقلاب و کشور در سیل اخیر اظهار کرد: دشمن از هر موضوعی برای بیان ناکارآمدی نظام استفاده می‌کند اما پیگیری رهبر انقلاب و تماس‌های رئیس‌جمهور باعث شد تا همه مسئولان پای‌کار بیایند و به خوبی وظیفه خود را انجام دهند.

وی اقدامات نیروهای مسلح در همان لحظات ابتدای سیل را بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: هماهنگی کامل میان اعضای ستاد مدیریت بحران وجود داشت و تداخل میان اغلب امور ایجاد نشد.

وزیر کشور درمجموع مدیریت سیل را خوب عنوان کرد و افزود: این حادثه عظیم و ایفای نقش مسئولان و بسیج مردم از مرحله دفع مشکل گذر کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برنامه‌نویسی در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور خوب برنامه می‌نویسیم اما اجرای مناسبی ندارد که باید ریشه اصلی این موضوع شناسی و برطرف شود.

رحمانی فضلی علت نخست عدم موفقیت در اجرای برنامه‌های توسعه در کشور را نظام اداری معرفی کرد و ادامه داد: ضعف بسیاری در نظام اداری و اجرایی کشور وجود دارد که نحوه اداره استان‌های و شهرستان‌ها باید یکدیگر دارای تفاوت بوده و این موضوع متأثر از سیستم اداری کشور است.

وی با انتقاد به برخی از اقدامات برای گرفتن مسئولیت در کشور گفت: برای مسئولیت گرفتن در کشور مسابقه می‌گذارند، رابطه ایجاد، پیگیری و اصرار می‌شود و حتی حق را ناحق می‌کنند تا فردی مسئولیت بگیرد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه خارج از فشارها کار خود را انجام می‌دهد تصریح کرد: حتی اگر فردی دارای شایستگی باشد اما فشار سایرین را داشته باشد را منصوب نمی‌کنم زیرا وام‌دار سایرین خواهد بود.

وی در بخشی دیگر به اهمیت موضوع تولید و اشتغال در کشور تأکید کرد و ادامه داد: می‌توانستیم ۵ برابر ظرفیت فعلی کشور پتروشیمی ساخته شود اما نشد و هر استان اکنون باید سنگر پرقدرتی در تولید و اشتغال باشد.

رحمانی فضلی وضعیت بارندگی در کشور را به‌طور میانگین ۳۰۰ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: در وسعت کشور ۴۸۰ میلیارد مترمکعب بارش ایجادشده که می‌توان از آن به نحو مناسبی استفاده کرد.

وی مشارکت مردم را لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: اگر مردم در محوریت کار نباشد کار مسئولان زار است و باید با فاسد ظالم برخورد شود.

وزیر کشور در انتها استاندار را به‌عنوان حاکم هر استان عنوان کرد و گفت: بار مسئولیت مقابله با تحریم‌ها بر دوش استانداران گذاشته می‌شود و می‌توانند این اقدام را انجام دهند.