وزیر راه گفت: باید برای مسکن اوّلی‌ها و جوانان کارمند، اقدامی فراگیر در سطح کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره طرح رئیس جمهور در زمینه خانه دار شدن کارکنان دولت در سنوات اولیه اشتغال گفت: امروز تصمیمی قاطع و جدی که در دولت مطرح و رئیس جمهور هم روی آن تاکید ویژه داشتند و آن، این بود که ما بتوانیم برای مسکن اولی‌ها و جوانان کارمندان دولت یک اقدام گسترده و فراگیر در سطح کشور با مشارکت دستگاه های اجرایی انجام بدهیم.

وی افزود: این طرح به این شکل است که کارمندان از بدو ورود در صندوق پس انداز ، مسکنی که برای آنها ایجاد می شود، پس انداز کنند و در یک زمان بندی مشخص منازلی که احداث می شود به آنها واگذار و در اقساطی تعیین شده 15 ساله پول مسکنشان را مستهلک کنند.

اسلامی با عنوان اینکه این طرح در مراحل کارشناسی تدوین شده و اکنون در فرایند بررسی و تصویب قرار دارد و باید خدمت رئیس جمهور گزارش این طرح را بدهیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی مشارکتشان حتما تسهیل و تسریع کننده هست به ویژه دستگاه های اجرایی که زمین دارند و می توانند زمین را برای خانه دار شدن کارمندانشان تخصیص بدهند.

وی افزود: ما در هفته های آینده هر هفته با دستگاه های مرتبط رایزنی ها را انجام می دهیم و هر دستگاهی که آماده تر باشند مبادله تفاهم نامه را شروع می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت این است که زمین های خود دستگاه ها را برای این کار استفاده کنیم؛ به ویژه در شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند و نیاز  بیشتری برای مسکن وجود دارد.