کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بررسی سوال سه نماینده از وزیر کشور در مورد پدیده شاندیز اعلام کرد: 75/2 سهم دیگر از این پروژه به سهم هر نفر با هدف رعایت حقوق سهامداران اضافه شده و مسائل مربوط به این شرکت توسط ستاد تدبیر استان خراسان رضوی و هیات مدیره جدید در حال پیگیری است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سوال سه نماینده در مورد وضعیت سهامداران پدیده شاندیز در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس حضور یافت.
حسین مقصودی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون در مورد سوال سه نماینده از وزیر کشور مبنی بر علت عدم پیگیری جدی وضعیت سهامداران پدیده شاندیز را قرائت کرد.
وی گفت: در اجرای ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس، جلسه این کمیسیون با وزیر کشور در 27 مهر برگزار شد که در این جلسه مصطفی کواکبیان نماینده تهران به عنوان سوال کننده بیان کرد که روزانه دهها پیامک و تلفن درمورد پدیده شاندیز به من ارسال می کنند و تماس می گیرند و من پاسخ درستی برای آن ندارم.
وی افزود: کواکبیان بیان کرد که بنده به عنوان نماینده مردم موظف به پیگیری موضوع و دفاع از حقوق مردم هستم، لذا به منظور پیشگیری از تنش های اجتماعی،موضوع بایستی به صورت جدی بررسی و رسیدگی شود.
مقصودی ادامه داد: در این جلسه رحمانی فضلی ضمن تشکر از طرح این سوال بیان کرد که پس از انتخاب و ثبت قانونی هیات مدیره جدید و توانمند به استناد مصوبات ستاد تدبیر و ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و شرکت های سرمایه گذاری استان خراسان رضوی و در راستای اجرایی کردن مصوبات اقداماتی همچون برگزاری 20 جلسه توسط هیات مدیره و تصمیم گیری در خصوص ساختار این هیات، انتخاب مدیرعامل توانمند از میان گزینه های پیشنهادی، بررسی وضعیت دارایی ها، بدهی ها و تعهدات مجموعه پدیده شاندیز توسط مدیرعامل جدید و تدوین کلیات برنامه پیشنهادی به منظور هدایت مجموعه به مسیر قانونی خود و پاسخ به مطالبات سهامداران، پیمانکاران، کارگران و کارمندان انجام شده است.
وی افزود: همچنین رحمانی فضلی بیان کرد که اقداماتی همچون مصاحبه با رسانه ها و صدور بیانیه برای تنویر افکار عمومی و سهامداران از روند پیگیری ها و تصویب و مشخص شدن قیمت سهام در جلسه هشتم تیرماه گذشته هیات مدیره با نمایندگان ستاد تدبیر، اضافه شدن 75/2 سهم دیگر به هر سهم با هدف رعایت حقوق سهامداران، مذاکره با شرکت ها و بانک های کشور برای مشارکت در اجرای طرح توافق با سازمان بورس و اوراق بهادار برای تشکیل اتاق مبادلات سهام در محل شرکت با نظارت بورس تا شرایط خرید و فروش سهام شرکت فراهم شود و آزادسازی تبلیغات شرکت پدیده شاندیز با هدف کسب درآمد و فعال شدن پروانه های عمرانی از جمله اقداماتی بود که انجام شده است.
وی گفت: رحمانی فضلی در این جلسه بیان کرد که مسائل مربوط به این شرکت توسط ستاد تدبیر استان خراسان رضوی و هیات مدیره جدید در حال پیگیری جدی بوده و اطلاع رسانی لازم درباره اقدامات صورت گرفته، انجام خواهد شد که در نهایت کواکبیان اعلام کرد که از پاسخ های وازیر قانع نشده است از این رو کمیسیون قلمرو سوال را ملی اعلام کرد.