استاندار تهران در نخستین جلسه شورای هماهنگی دانشگاه های استان تهران با اشاره به این موضوع که باید به دنبال نگاه کلان و راهبردی و پرهیز از کارهای روزمره در دانشگاه ها باشیم، گفت: سال 98 با چند پدیده سیاسی و اجتماعی روبرو هستیم و انتخابات که به منزله فرصت تلقی شده است، افزایش نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش مرور نیوز، محسنی بندپی اظهار کرد :‌ نباید در شرایط کنونی و فشارها به  دشمن اجازه دهیم تا از روحیه مطالبه‌گر دانشجویان برای رسیدن به مقاصد شوم خود  بهره برداری کند.  

استاندار تهران تصریح کرد: تهران پیشانی علمی، سیاسی و اقتصادی کشور است، اما متاسفانه متناسب با این جایگاه سرانه های توسعه ای این استان رشد نداشته است.

وی بیان کرد:‌ در سرانه فضاهای فرهنگی و ورزشی با چالش هایی روبرو هستیم  و در جلسه ای که با دکتر نوبخت مسائل و مشکلات تهران را مطرح کردم، برای او  غیر قابل باور بود.

بندپی اظهار کرد: هیچ مکانی  مهم تر از دانشگاه  برای تربیت نیروی انسانی، تولید علم و ثروت و مدیر وجود ندارد. همچنین رئیس سازمان مدیریت استان تهران باید طی مکاتبه ای با معاون اول رئیس جمهور موضوع سهم 3 درصد توازن منطقه ای دانشگاه ها را پیگیری کند.

وی افزود: نیروهای  علمی، صاحب نظر و اندیشه در تمامی حوزه ها در دانشگاه ها وجود دارند و حتما طرح های پژوهش محور در  دانشگاه ها مورد حمایت قرار می گیرند.

استاندار تهران تصریح کرد:‌ کسری 3 درصد توازن منطقه ای که در سال 97  از سوی دانشگاه های استان دریافت نشده است باید در سال 98 جذب شود. همچنین هیچ نقطه ای به اندازه دانشگاه برای  سرمایه گذاری مهم تر  از دانشگاه نیست و اعتبار و منزلت شهر و استان تهران   به دانشگاه ها است.