معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: باید استانداردها را در حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما رعایت کنیم و تا زمانی که برای ساخت، تعمیر و نگهداری هواپیما خودکفا نشویم نمی‌توان گفت که پیشرفتی داشته‌ایم.

به گزارش مرور نیوز، سورنا ستاری از رویداد ارائه نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما بازدید کرد. این رویداد فناورانه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و سازمان هواپیمایی کشور طی دو روز اخیر برگزار می‌شود.

ستاری درباره صنعت هوایی کشور گفت: زمانی در حوزه هوایی به شدت وابسته بودیم اما امروز صنعت هوایی کشور کار خود را پیش می‌برد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم فناوری را خریداری کنیم و باید آن را بیاموزیم اما با این شرایط هنوز ایستاده‌ایم و به پیش می‌رویم. البته باید استانداردها را در حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما رعایت کنیم و تا زمانی که برای ساخت، تعمیر و نگهداری هواپیما خودکفا نشویم نمی‌توان گفت که پیشرفتی داشته‌ایم. همچنین باید استانداردهای حوزه هوایی باید برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور تبیین شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به زمان جنگ اشاره کرد و توضیح داد: در آن زمان تحت بیشترین فشارها جنگ اداره شد و امروز هم با جنگ دیگری به نام تحریم مواجهیم که با این وجود هم مقاومت می‌کنیم. در آن زمان سیستمهای رادار و موشک را با نیروی انسانی داخلی ساختیم.

وی درباره امکان مادی که صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار شرکتها قرار می‌دهد گفت: این امکانی که فراهم شده در کشور بی‌نظیر است باید شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور از آن استفاده کنند.