وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به آمار‌های اخیر بیش از ۹۸.۵ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: برای بحث تحول کیفی در آموزش و پرورش بنده ۸ محور را اعلام کردم، همچنین این محور‌ها پیگیری می‌شوند.

او با بیان اینکه یکی از این محور‌ها بحث توسعه عدالت آموزشی است، گفت: با توجه به آمار‌های اخیر بیش از ۹۸.۵ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید فرصت‌های آموزشی را به‌ طور کیفی‌ تر توسعه دهیم و در این مورد مدارس دولتی که ۸۶ درصد مدارس را تشکیل می‌دهند در اولویت قرار دارند.

حاجی میرزایی افزود: تلاش ما جهت ارتقای بحث مدیریت و معلمان مدارس است که در دستور کار قرار گرفته و انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین ۶ زیر نظام دارد که مدیریت و منابع انسانی و مالی و ارزشیابی و از زیرنظام‌های آن است، من فردی را به‌عنوان مسئول تحقق آن تعیین خواهم کرد و خودم نیز بر روند آن نظارت خواهم داشت.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دولت در بودجه سال ۹۸ برای اجرای رتبه بندی معلمان ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است، اظهار کرد: با توجه به بحث اجرای رتبه بندی معلمان، ما آیین نامه‌ای را طراحی کردیم که معلمان در پنج رتبه متناسب با تحصیلات، تجربیات و صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای رتبه بندی می‌شوند و هر رتبه امتیازی دارد.

او با اشاره به تاثیر رتبه بندی بر دستمزد معلمان، گفت: بعد از تصویب این طرح، می‌توان به صورت دقیق صحبت کرد.

وزیر آموزش و پروررش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده تا پایان سال ۹۹ بیش از ۳۰۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد، آیا برنامه‌ای برای جایگزینی این معلمان دارید؟ گفت: بله در گزارشی که روز یکشنبه به هیئت وزیران ارسال کردم، بحث ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش بود و روند بازنشستگی و نیاز به جایگزینی آن مطرح شد، همچنین یک کارگروه مشترکی بین سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد که وضعیت موجود را بررسی کنند و درباره استاندارد‌ها به توافق برسند، نیاز آینده را تعیین کنند و همچنین برنامه ریزی برای تامین نیرو داشته باشند.

حاجی میرزایی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان مسیر ورود به آموزش و پرورش است که از طریق آزمون سراسری و ماده ۲۸ و با گذراندن دوره یک ساله در این دانشگاه در آموزش و پرورش مشغول به کار می‌شوند.