فرمانده نیروی انتظامی از خروج دو میلیون و 100 هزار زائر از سه مرز مهران، شلمچه و چذابه خبرداد و گفت: خروج زوار اربعین حسینی طی سه هفته گذشته به خوبی انجام شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار 'حسین اشتری' با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات توسط زائران در زمان بازگشت، نگاه پلیس به زائران حسینی(ع) را در این سفر معنوی همراه با عشق عنوان کرد.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی، عشق و علاقه از ماه های گذشته آمادگی حضور در مرزها را پیدا کرده است.

سردار اشتری با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) و آرزوی قبولی عزاداری مردم و زائران، گفت: خروج زوار طی سه هفته گذشته به خوبی انجام شده و نیروی انتظامی وظیفه خود می داند با همکاری و همنوایی مردم خدمات خود را به نحو احسن به زائران ارائه کند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: ورود زائران از دو روز قبل، آغاز و تا یکی دو روز آینده به اوج خود خواهد رسید؛ نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی تا ورود به پایانه و در مسیر حرکت زائران تا شهرهای شان، همراه آنها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زائران باید در نهایت آرامش و امنیت با هماهنگی های انجام شده به کشور بازگردند، گفت: نیروهای مرزبانی، یگان ویژه، مأموران گذرنامه، راهور و پلیس راه همگی آماده خدمات رسانی برای بازگشت زائران به کشور هستند.

سردار اشتری ابراز امیدواری کرد:زائران با صبر و حوصله مسیر را طی کنند و اگر در پایانه و پارکینگ ترافیکی ایجاد می شود، صبور باشند تا نیروهایی که وظیفه تسهیل راه ها را بر عهده دارند بتوانند به راحتی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی گفت: به تمامی زائران توصیه می کنیم که حداقل چند ساعتی را در موکب ها استراحت کنند تا شاهد بروز سانحه ای نباشیم.

این مقام عالی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: همکارانم در اقصی نقاط کشور حضور دارند و تذکرات لازم را نیز به زائران می دهند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه طی این مدت، دو میلیون و 100 هزار زائر از سه مرز مهران،شلمچه و چزابه از کشور خارج شدند؛ تصریح کرد: در چند روز گذشته، نیمی از زوار از طریق این سه مرز به کشور بازگشته اند.

وی، نگاه پلیس به زائران را همراه با عشق عنوان کرد و گفت: تردد این تعداد زائر، در زمان رفت و برگشت بدون هیچ مشکلی انجام شد.

سردار اشتری ابراز امیدواری کرد: ادامه این ماموریت بزرگ با همدلی و مودت همه دستگاه های اجرایی، مسئولان و مردم به خوبی پایان پذیرد.