رییس جمهور کشورمان گفت: مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفتگو بین کشورها به حل و فصل نهایی برسد.

به گزارش مرور نیوز،  حسن روحانی ، رییس جمهور ظهر امروز (یکشنبه 21 مهر) در نشست خبری مشترک با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفتگو بین کشورها به حل و فصل نهایی برسد.

وی افزود: خطراتی که رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه دارد را ما برای مقامات پاکستانی توضیح دادیم و به آقای نخست وزیر تاکید کردیم که هرگونه حسن نیت، پاسخ آن هم پاسخ شایسته خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: راجع به مساله تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بحث کردیم و اینکه این تحریم ها یک تروریسم اقتصادی است. اینکه چگونه از برجام می‌تواند به روال سابق برگردد و این توافق عملیاتی و اجرایی شود به طور کامل با هم بحث کردیم.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: به عمران‌خان گفتیم که ایشان حسن نیت خوبی برای ایجاد ثبات در منطقه داشته و به همین رو از ایشان به خاطر تلاششان در حوزه صلح و ثبات منطقه تشکر می‌کنیم. ایران با رویی گشاده همچنان گذشته با این تلاش‌ها همکاری خواهد کرد.

رئیس‌جمهور گفت: سرنخ‌های عامل حمله موشکی به نفتکش ایرانی را داریم که برای نخست وزیر پاکستان بیان و اعلام کردیم تحقیقات‌مان تا رسیدن به نتیجه نهایی و روشن شدن مسئله ادامه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: ما با آقای نخست وزیر نگرانی خود را درباره حوادث مربوط به نفتکش‌ها به ویژه حادثه مرتبط با نفتکش ایرانی در دریای سرخ در روز جمعه بیان کردیم.

رئیس‌جمهور گفت: اینکه کشوری فکر کند می‌تواند در منطقه ناامنی ایجاد کند و پاسخ دریافت نکند اشتباهی محض خواهد بود.