مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان روز شنبه 26 اسفندماه ضمن بازدید از طرح‌های توسعه فولاد مبارکه با محمد‌یاسر طیب‌نیا مدیرعامل این شرکت دیدار کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عومی فولاد مبارکه اصفهان، احمدرضا مدبرنیا در جریان این بازدید در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ به فولاد مبارکه آمدیم تا ضمن عرض خدا قوت به مدیران و کارکنان این مجموعه ارزشمند، از همکاری‌ها و تعامل سازنده این مجموعه با اداره کل امور مالیاتی اصفهان قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد بودجه استان در سال ۱۴۰2 از محل مالیات در نظر گرفته شده بود، گفت: بدون شک همکاری‌های فولاد مبارکه و پرداخت‌های به‌موقع مالیاتی که از سوی این شرکت صورت گرفته منجر به تأمین منابع مالیاتی استان شده است؛ ازاین‌رو بر خود لازم دانستیم که ضمن حضور در فولاد مبارکه از نزدیک از مدیرعامل، معاونان و کارکنان این مجموعه عظیم صنعتی قدردانی کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: در ادامه این همکاری‌ها، بنا داریم در سال پیش رو نیز با هم‌افزایی هرچه بیشتر با اداره مالیاتی و فولاد مبارکه، اقدامات ارزشمندتری را برای استان رقم بزنیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: سهم عمده‌ای از وصولی مالیات این اداره کل از محل ارزش‌افزوده و مالیات مستقیمی است که توسط فولاد مبارکه پرداخت می‌شود و این امر باعث شد اداره امور مالیاتی استان در سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۱۲ هزار میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها پرداخت کند که نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است.

در پرونده‌های مالیاتی فولاد مبارکه هیچ‌گونه مغایرتی وجود نداشته است

مدبرنیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی شرکت فولاد مبارکه، در حال حاضر، با توجه به دفاتر و اسناد و مدارک موجود در بانک اطلاعاتی سازمان مالیاتی استان ۲۳۸ پرونده مالیاتی فولاد مبارکه بسته شده است. نکته قابل‌توجه در این زمینه این است که تمامی مطابقت‌ها صورت گرفته و هیچ‌گونه مغایرتی وجود نداشته و بر اساس همین دفاتر در اجرای ماده ۲۳۸ پرونده مالیاتی فولاد مبارکه به قطعیت رسیده است.

فولاد مبارکه همراه و همیار اداره امور مالیاتی در توسعه زیرساخت‌های کشور

در جریان این دیدار مدیرعامل فولاد مبارکه نیز ضمن قدردانی از زحمات مجموعه مالیاتی استان گفت: اجرای پروژه‌های توسعه و زیرساختی کشورها از محل درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود و در این میان مجموعه فولاد مبارکه به‌عنوان پیشران کارخانه‌های صنعتی کشور، همواره از مجموعه‌هایی بوده که در زمینه پرداخت به‌موقع مالیات و شفافیت در این حوزه پیشتاز و الگو بوده است.

محمدیاسر طیب‌نیا تأکید کرد: همچنان‌که درآمدهای مالیاتی برای اداره و توسعه زیرساخت‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، فولاد مبارکه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی جهان‌تراز، علاوه بر انجام تعهدات قانونی خود در حوزه مالیات، با سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه در توسعه زیرساخت‌های کشور، از جمله توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی و نیروگاه برای تولید انرژی موردنیاز صنعت، نقش بی‌بدیلی در این زمینه داشته و همواره همراه و همیار اداره امور مالیاتی بوده است.

در حال حاضر کلیه دیون مالیاتی فولاد مبارکه تسویه شده

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد شفاف فولاد مبارکه در حوزه مالیاتی گفت: در حال حاضر کلیه دیون مالیاتی شرکت تسویه شده و هیچ‌گونه پرونده مالیاتی باز و یا معوق از سنوات قبل وجود ندارد به همین دلیل در حال حاضر، فولاد مبارکه یکی از شفاف‌ترین شرکت‌های کشور در حوزه مالیاتی محسوب می‌گردد.

به گفته مهدی کویتی، در پی عملکرد شایسته فولاد مبارکه در حوزه مالیات، وزیر اقتصاد از عملکرد مالیاتی شفاف فولاد مبارکه به‌طور ویژه تقدیر نمود و پس از آن نیز معاون اول ریاست جمهوری نیز با اهدای لوح تقدیر به مدیرعامل فولاد مبارکه از شفافیت مالیاتی این مجموعه عظیم صنعتی کشور قدردانی کرد.