به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل، قیمت گذاری حدود ۶۰۰ هزار گوشی متوقف شده در گمرک، می‌تواند گرانی در بازار را جبران کند.

به گزارش مرورنیوز، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل، درباره آخرین وضعیت قیمت تلفن همراه در بازار اظهار کرد: اگر ارز نیمایی به واردکنندگان داده شود قیمت تلفن همراه ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد، هم اکنون قیمت تلفن همراه  ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق در تلفن همراه به صفر رسیده است گفت: اجرای طرح شناسه دار کردن (رجیستری )، هر گوشی با یک سیم کارت مشخص در شبکه به ثبت رسیده است و در صورتی که سیم کارت دیگری داخل گوشی گذاشته شود، نیازمند فرآیند انتقال مالکیت است که باید از سوی مالک اولیه گوشی انجام شود، به همین دلیل گوشی سرقت شده به کار سارقان نمی‌آید و از این جهت این طرح، تا حدودی سد راه  سرقت تلفن های همراه می شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل، قیمت گذاری حدود ۶۰۰ هزار گوشی متوقف شده در گمرک، می‌تواند گرانی در بازار را جبران کند.

درستی، با اشاره به اینکه هم اکنون درگیر جنگ اقتصادی هستیم تصریح کرد: دراین شرایط دولت و اصناف باید به کمک بیایند تا بازار وضعیت مطلوب تری را تجربه کند.