در این مقاله قرار است سراغ چند بازیگر زن برویم که در زمان بازی در برخی فیلم‌ها یا سریال‌ها با رفتارهای نامناسب و غیر حرفه‌ای کارگردان‌ها مواجه شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، قبلا در برترین‌ها درباره مشکلات و کینه‌های فراموش نشدنی بین بازیگران و کارگردان‌ها صحبت کرده‌ایم. در این مقاله قرار است سراغ چند بازیگر زن برویم که در زمان بازی در برخی فیلم‌ها یا سریال‌ها با رفتارهای نامناسب و غیر حرفه‌ای کارگردان‌ها مواجه شده‌اند. برخی از این بازیگرانِ زن مانند گل گدوت بدون توجه به عواقب، در همان لحظه به این رفتارها واکنش نشان داده‌اند و برخی دیگر بعدها در مصاحبه‌های مختلف از تجریبات ناخوشایندشان حرف زده‌اند.

 

گل گدوت که رفتارهای نامناسب جاس وِدِن طاقتش را طاق کرد

این داستان عجیب ظاهرا زمانی بالا گرفت که جاس وِدِنِ کارگردان طی بحث کلامی که با گل گدوت داشت کاملا بدون توجه به نگاه خیره عوامل، به تهدید خانم بازیگر پرداخت. این اتفاق در سر صحنه فیلم‌برداری فیلم Justice League شکل گرفت و جاس ودن توهین‌ها و تهدید‌هایش را تا تهدیدِ به پایان رساندنِ حرفه بازیگری گدوت پیش برد.

گل گدوت در این‌باره می‌گوید:"راستش را بخواهید به خاطر لحن بی‌ادبانه‌ای که در زمان حرف زدن با من داشت حسابی شوکه شده بودم. گاهی در حیرت فرو می‌روی چون نمی‌توانی باور کنی شخصی واقعا چنین حرف‌های عجیب و توهین آمیزی به تو بزند. نکته دیگر این‌جاست که اگر این فرد چنین حرف‌هایی را به من می‌زند پس حتما حرف‌های بسیار بدتری به دیگران هم زده است."

البته دیگر هم‌بازی گدوت در این فیلم یعنی رِی فیشر هم خیلی زود با حرف زدن راجع به رفتارهای سمی آقای کارگردان و محیط کاری ناخوشایند این فیلم، به نوعی ادعاهای گدوت را تایید کرد.

کاریزما کارپِنتر و شکایت دیگری از جاس ودن

کاریزما کارپنتر سابقه همکاری با جاس ودن را در سریالی درام به نام Buffy the Vampire Slayer و البته فیلمی سینمایی که بر اساس همین سریال ساخته شد به نام Angel را در کارنامه دارد و مشخصا اصلا دل خوشی از این کارگردان ندارد. کاریزما البته سعی کرده در مصاحبه‌هایش تا جای ممکن مبهم حرف بزند و رفتارهای نامناسب جاس ودن را با عباراتی کلی مانند "سوءاستفاده این کارگردان از قدرتش" توصیف کند.

ظاهرا اما وسعت رفتارهای آزار دهنده این کارگردان در حدی بوده که کاریزما کارپنتر هم مانند گل گدوت قادر به چشم پوشیدن بر آن‌ها نبوده است. کاریزما در جایی دیگر به این نکته اشاره کرده است که وقتی جاس ودن از باردار بودنِ او مطلع شده، دقیقا به دلیل بارداری با او رفتار بدی داشته و سعی کرده او را آزار دهد.

 کارپنتر بعدها در توئیتی واقعیتِ احساسش درباره این کارگردان را بدون سانسور آشکار می‌کند. او در این توئیت جاس ودن را این‌گونه توصیف می‌کند:"او یک دیکتاتورِ خودشیفته و خود محورِ است و خودش را مرکز جهان هستی می‌داند و هنوز قادر نیست مسئولیت اعمال و اشتباهاتش را بپذیرد و بابت آن‌ها عذرخواهی کند."

 

مگان فاکس و دلایلی که باعث می‌شد کار با مایکل بِی را دوست نداشته باشد

داستان مگان فاکس و بِی دقیقا از زمانی آغاز شد که این بازیگر با وجود اینکه نقشی کلیدی در این سری فیلم‌ها داشت از قسمت چهارم Transformers کنار گذاشته شد. مگان فاکس خیلی زود با تشبیه مایکل بی به هیتلر به این موضوع واکنش نشان داد و آشکار کرد که به هیچ‌وجه دل خوشی از این کارگردان ندارد. فاکس نظرش راجع به بِی را خیلی صریح بیان می‌کند:"او دوست دارد همه او را به عنوان یک آدم دیوانه و سنگدل و سخت‌گیر سر صحنه بشناسند و موفق هم شده است، او مانند ناپلئون دیکتاتور است."

فاکس بیش از هرچیز به رفتارهای ضدِ زنِ مایکل بی واکنش نشان داد و تاکید کرد که این کارگردان همواره فقط از او می‌خواسته "جذاب و اغواگر" به نظر بیاید و هیچ پیشنهاد بازیگری دیگری برای او نداشته است.

مایکل بی هم البته بعدها به ادعاهای فاکس واکنش کم و بیش تمسخر آمیزی نشان داد و در مصاحبه با مجله GQ گفت:"مگان همین‌طوری است و او فقط دلش می‌خواهد چنین بحث‌هایی ادامه پیدا کند." بِی در ادامه با لحنی استهزا آمیز خطاب به فاکس گفت:"متاسفم مگان. متاسفم که باعث شدم 12 ساعت در روز کار کنی. متاسفم که مجبورت کردم خیلی دقیق و وقت شناسانه سر صحنه حاضر شوی. محیط فیلم‌ها همیشه دوستانه و رومانتیک نیست."

 

اِما ترومن و مشکلش با تارانتینو

ترومن در حین فیلم‌برداری فیلم شناخته شده و مورد توجهِ Kill Bill دچار سانحه و مصدومیت شد اما این بازیگر تا سال‌ها اجازه نداد مخاطبان از چند و چون این اتفاق سر دربیاورند. در نهایت سال‌ها بعد از آن اتفاق این بازیگر طی مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز و در حین صحبت درباره تهیه کننده منفور هالیوود یعنی هاروی واینستین، اشاره‌ای به داستان مصدومیتش و نقش منفی تارانتینو در این اتفاق داشت.

ظاهرا داستان از این قرار بوده که در یکی از صحنه‌های فیلم Kill Bill لازم بوده ترومن خودرویی نا امن و مشکوک از نظر امنیت را براند و او مایل به انجام این‌کار نبوده است."تارانتینو به تریلر من آمد و مانند هر کارگردانی دوست نداشت نه بشنود. ظاهرا من با اکراهم از سوار شدن به آن خودرو باعث کلی هزینه مادی شده بودم و کلی هم از برنامه عقب افتاده بودیم. او به من قول داد که خودرو اشکالی ندارد و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و در نهایت قانعم کرد که آن صحنه را ضبط کنیم و پشت فرمان آن خودروی ناامن بنشینم."

البته حرف‌های تارانتینو درست نبوده و خیلی زود و پس از راه افتادن، خودرو به خارج از جاده منحرف شده و باعث مصدومیت شدیدِ ترومن و چند نفر از عوامل صحنه شده است. تارانتینو البته ظاهرا حسابی از این اتفاق ناراحت شده و تمام تلاشش را کرده که از بابت اتفاقی که ممکن بود به مرگ ترومن منتهی شود، عذرخواهی کند اما قابل درک است که ترومن هنوز حس خوبی به این داستان نداشته باشد.

 

سوفیا بوش و عادات ناپسندِ مارک شوان

سوفیا بوش

البته مصاحبه سوفیا بوش بر علیه مارک شوان پس از آن اتفاق افتاد که 18 نفر از بازیگران و عواملِ زنِ سریالِ One Tree Hill، این کارگردان را به آزار جنسی و سوءاستفاده فیزیکی و احساسی متهم کرده بودند. با این وجود سوفیا بوش در برنامه اندی کوهن درباره تجربه کار با کارگردانی به نام مارک شوان مفصل صحبت کرد.

"وقتی مجبوری روزهای زیادی با چنین آدم خبیثی کار کنی مسلما همه‌چیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. باید بگویم جز مارک شوان در این سریال همه‌چیز خوب بود و بازیگران، عوامل و بقیه رابطه فوق‌العاده‌ای داشتیم و امید داشتیم سریال خوبی تولید کنیم اما وقتی او به سر صحنه می‌رسید ناگهان همه‌چیز تغییر می‌کرد."

بوش در همین برنامه آشکار کرد که مارک شوان بارها به او و دیگر زن‌های حاضر در سر صحنه دست درازی کرده و لمس شدن توسط این کارگردان در صحنه ضبط این سریال برای هیچ‌کس عجیب نبوده است. سوفیا بوش در پاسخ به این پرسش که چرا در چنین شرایطی این سریال را رها نکرده هم گفت دلیلی نمی‌دیده تنها به این دلیل که مارک شوان نمی‌توانسته دست‌هایش را کنترل کند تمام حرفه و آینده‌اش را نابود کند.