در هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه‌های مختلفی از قاب شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، در تقویم رسمی کشور، ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده و به همین مناسبت در هفته کتابخوانی ویژه برنامه‌های مختلفی برای مخاطبان رسانه ملی روی آنتن خواهد رفت.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ ماه برگزار می‌شود و در هفته جاری «صبح بخیر ایران»، «سیمای خانواده»، «گلستانه» و گفت وگوی ویژه معارفی «آرمان» از جمله برنامه‌های شبکه‌های سیما در هفته کتابخوانی است.

جزئیات پخش ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در رسانه ملی به شرح زیر است:

 

شبکه یک سیما

دو برنامه «صبح بخیر ایران» و «سیمای خانواده» از شبکه یک سیما در این هفته منعطف با کتاب شده‌اند. برنامه «صبح بخیر ایران» هر روز به معرفی یک کتاب می‌پردازد. آیتم کتاب این برنامه با حضور مهمانان مرتبط با کتاب پخش می‌شود. همچنین برنامه «صبح بخیر ایران» با حضور مهمانانی از جمله علی رمضانی (دبیر سی و یکمین دوره هفته کتاب و مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران) و مریم چهره قانی، کارشناس حوزه کتاب و دکتر حامد علی اکبرزاده، دبیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی (مهمان میز کتاب) روی آنتن می‌رود.

برنامه «سیمای خانواده» نیز هر روز به معرفی یک کتاب می‌پردازد و در آیتم کتاب نیز با حضور مهمانان ویژه و مرتبط با کتاب مباحث مربوط به کتاب بررسی می‌شود. از دیگر آیتم‌های این برنامه می‌توان به گردشی در کتابفروشی‌های شهر به مناسبت روز کتاب و کتاب خوانی و کارگاه صحافی که کتاب‌های قدیمی را صحافی می‌کند نیز اشاره کرد.

 

شبکه قرآن و معارف سیما

شبکه قرآن و معارف سیما نیز در هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه‌های مختلفی را برای علاقمندان بر روی آنتن خواهد برد. برنامه «گلستانه» با حضور یک نویسنده یا ناشر به معرفی اجمالی یک کتاب می‌پردازد. گلستانه به تهیه کنندگی «محمدعلی پوراسد» در ایام سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای پخش از شبکه قرآن و معارف سیما تهیه و ضبط شده است.

برنامه گفت وگو محور آرمان نیز با حضور یک ناشر موضوع کتاب و کتابخوانی را در جامعه مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. گفت وگوی ویژه معارفی «آرمان» کاری از گروه اطلاع رسانی و محافل شبکه قرآن و معارف سیما در روزهای زوج بعد از اخبار قرآنی ساعت 23:15 به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.

همچنین گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما هم 35 آیتم میان برنامه 5 دقیقه‌ای با محوریت معرفی کتاب تهیه و آماده پخش دارد. آیتم‌های معرفی کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان در روزهای هفته کتاب و کتابخوانی ساعت 10:25 و 15:25 از شبکه قرآن ومعارف سیما پخش می‌شود.