وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ‌بیش از دو برابر نیاز کشور‌ کاغذ تولید خواهیم کرد، گفت: کمتر از ۲ سال گام اول خودکفایی تولید کاغذ برداشته شد.

به گزارش مرور نیوز، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه مراسم خودکفایی تولید کاغذ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدای متعال را شاکرم که در کمتر از دو سال به وعده‌ای که دولت داده بود و مطالبه رهبر انقلاب از دولت‌های مختلف بود و از عدم اجرای آن گلایه داشتند با همت همه عزیزان در کمتر از دو سال گام اولیه آن برداشته شد. از همه دوستان خوبم در مجموعه کاغذ و چوب مازندران و وزاری محترم و مخبر و رئیس جمهور که تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: این اقدام هدیه دولت به مردم ایران است و ان‌شاالله سایر گام‌ها هم به زودی برداشته خواهد شد و به‌زودی خودمان را در نقطه بالایی در حوزه فرهنگ، کتاب و نشر در زیر‌ساخت و صادرات کاغذ خواهیم دید.

اسماعیلی تصریح کرد: زیر‌ساخت‌ها قبلا بوده ولی روزی که کارخانه را در ابتدای دولت تحویل گرفتند مجموعه‌ای بهم ریخته و به تعبیر استاندار فروپاشیده بود. واقعا نگران‌کننده بود هر مدیرعاملی چند ماه می‌آمد، ولی نمی‌توانست کار را به سرانجام برساند. آقای نیک‌بین ایستادند و دولت و استاندار حمایت کردند و این اتفاق مهم رخ داد. زیر ساخت‌ها مهیا بود، ولی روحیه کار و جهاد می‌خواست که به وجود آمد.

وی افزود: بخش مهمی از بقیه زیر ساخت‌ها در نقاط مختلف کشور آماده بهره برداری است؛ به عنوان مثال در شیراز و شادگان که انشاالله با این دو سه مجموعه بیش از دو برابر نیاز کاغذ کشور را تولید خواهیم کرد و کشور می‌تواند این را به عنوان یکی از مزیت‌های مهم خود در حوزه دیپلماسی فرهنگی، هنری و اقتصادی قرار دهد.

وزیر فرهنگ درباره تامین کاغذ روزنامه تصریح کرد: آقای نیک‌بین این موضوع را در برنامه‌هایشان دارند و همین الان این تامین می‌تواند صورت گیرد. حتما برای روزنامه هم اقدامات لازم انجام می‌شود.