معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون حدود ۷۰ هزار زایر برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۳ ثبت نام و حدود ۶۰ هزار متقاضی کاروان‌های خود را انتخاب کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا رضایی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار داشت: از تعداد حدود ۷۰ هزار ثبت‌نام کننده اعزام به حج تمتع ۱۴۰۳، بیش از ۲۲۰۰ نفر شامل متقاضیانی است که سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده، ولی به دلیل شرط سنی در حج ۱۴۰۱ نتوانستند اعزام شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ هزار متقاضی حج کاروان‌های خود را انتخاب کرده‌اند، افزود: در پایان زمان نام‌نویسی امکان ثبت‌نام از دارندگان قبض‌های اولویت‌دار در ظرفیت‌های خالی کاروان‌های حج فراهم خواهد شد تا باقیمانده زائران بر اساس اولویت‌های اعلام شده و ظرفیت استان‌ها ثبت نام کنند تا سهمیه اعلام شده برای حج ۱۴۰۳ تکمیل شود.


حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج نیز در این نشست با بیان مسائلی در خصوص موضوع حج و نکات درمانی زائران در عتبات و لزوم هماهنگی هرچه بیشتر هلال احمر و شرکت بیمه توصیه‌هایی بیان و تاکید کرد: مدیران و خادمان فرهنگی کاروان‌های اعزامی به حج تمتع باید توجیه و برای پاسخ‌گویی به زائران بروز باشند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت سال آینده (۱۴۰۳) ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت ماه از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد

در این نشست مسؤول ستاد مدیریت بحران حج گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته در حج گذشته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حج ۱۴۰۳ ارائه داد و نقشه راه این ستاد و آمادگی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در چرخه مدیریت بحران را بیان کرد.

در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع و حسین اسماعیلی مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری درباره سفر اخیر به عتبات عالیات و نقاط قوت و ضعف در اعزام‌های کاروان ایرانی به عراق ادامه یافت و سپس حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه از برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته توسط این معاونت برای آمادگی خادمان فرهنگی جهت اعزام در سفر‌های عمره و حج گزارش داد.