قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما گفت: تلاش می‌شود صدا و تصویر دقیقی از انقلاب اسلامی و مردم ایران در اختیار افراد داخلی و خارجی قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز، حسن عابدینی در مراسم افتتاح خبرگزاری صداوسیمای لرستان اظهار کرد: پیروزی انقلاب سبب شد اتفاقاتی در نظام بین‌الملل بیفتد و اولین موضوع این بود که بحث دیانت مبتنی بر ارزش‌های خدامحور مجدداً شکل گرفت و تا قبل از آن دین جزئی از زندگی مردم نبود حداقل در شرق و غرب نیمی از دنیا وابسته به اندیشه‌های ماتریالیستی و سوسیالیستی بود و نصف دنیا نیز اگرچه خواستار مذهب بودند اما مذهبی که در زندگی اجتماعی مشارکتی نداشته باشد.

وی افزود: آنچه در گذشته به‌ عنوان طالبان در افغانستان ظهور کرد و آنچه امروز به‌ عنوان داعش وجود دارد، مذهب بدلی است؛ این مذاهب در مقابل مذهب اصیل اسلام ناب قد علم کرده است. پس از انقلاب اسلامی سه محور دیگر جایگزین شد و یکی از آن محورها بحث جهانی‌سازی مبتنی بر توسعه پایدار بود، همچون بحث تغییرات آب‌ و هوا و تروریسم بین‌الملل.

قائم‌ مقام خبرگزاری صداوسیما اضافه کرد: ارتباطات مبتنی بر رسانه‌های فراگیر به این معناست که اگر اقتصاد، فرهنگ، سیاست، دیانت و جهانی‌سازی مطرح شود، لاجرم باید از محلی عبور کرد که رسانه وجود دارد؛ بنابراین نمی‌توان با وجود هفت میلیارد جمعیت در دنیا اطلاعات و اخبار را به‌ صورت تک‌نفره منتقل کرد؛ بنابراین رسانه‌های فراگیر ایجادشده تا این امر را ترویج کند.

وی اضافه کرد: همان کشورهایی که پس از جنگ جهانی دوم خود نظامی‌گری مبتنی بر بمب اتم را ترویج می‌دادند، پیش‌قراول ساختن رسانه‌هایی شدند تا سیاست‌های خود را در دنیا پیش برند و اولین رسانه فراگیر و خبری CNN متعلق به ایالات‌متحده است. جمهوری اسلامی نیز در این سال‌ها به دلیل اینکه گوش‌های شنوایی برای اندیشه انقلاب وجود دارد و فکر تازه‌ای است تلاش کرده تا در حوزه رسانه فعال باشد رسانه‌هایی همچون العالم، پرس تی‌وی، شبکه الکوثر و سحر که به زبان‌های برون‌مرزی است و در حوزه داخل نیز این فعالیت را ادامه داده است.

عابدینی عنوان کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی علاوه بر آنتن تلویزیون و رادیو که انحصاراً سال‌های درازی است که در این حوزه فعال است، به فعالیت در فضای مجازی نیاز دارد چراکه فضای مجازی امروزه یک رسانه مکمل است و باید حتماً در این حوزه فعال باشیم. بر این اساس در خبرگزاری صداوسیما تلاش می‌شود که شبکه اطلاع‌رسانی خود در فضای سایبری گسترش دهیم و طبق برنامه‌ریزی مراکز شهرهای کوچک نیز باید فعال باشد و هیچ خبری اتفاق نیفتد مگر اینکه خبرگزاری صداوسیما آن را پوشش دهد.

وی گفت: خبرگزاری صداوسیما امروز در بیش از ۴۰ کشور دنیا خبرنگار آزاد و رسمی دارد و تلاش می‌شود که شبکه خبری را در کانون‌های خبری دنیا گسترش دهیم چراکه زمان برای آنکه همه خبرها از طریق تلویزیون پخش شود و بین این ساعات سکوت خبری باشد گذشته است هرچند شبکه خبر توانسته این خلأ اطلاع‌رسانی را پر کند.

قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما گفت: در حوزه فضای مجازی نیاز است ورود جدی داشته باشیم و افتتاح صفحه استانی خبرگزاری صداوسیما این زمینه را فراهم می‌کند که خبر را در لحظه در اختیار مخاطب قرار دهیم و در حوزه فضای مجازی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری فعالیت می‌شود.

وی بابیان اینکه خبرگزاری صداوسیما رقیب هیچ‌یک از خبرگزاری‌های داخلی نیست، تأکید کرد: تلاش می‌شود که صدا و تصویر دقیقی از انقلاب اسلامی و مردم ایران در اختیار افراد داخلی و خارجی قرار گیرد.

عابدینی یادآور شد: افتتاح رادیو نما از پروژه‌های جدیدی است که صداوسیما تلاش می‌کند تا با مخاطب به‌صورت تعاملی برخورد کند و به‌صورت مستمر بتواند با ارائه طرح‌های جدید زمینه گسترش مخاطبان را فراهم کند.