همسر شهید رضایی‌نژاد گفت:برای بررسی فرهنگ فداکاری باید فراتر از اتفاقات جامعه گام برداریم.

به گزارش مرور نیوز، شهره پیرانی ادامه داد: معرفی ایثارگر در حقیقت همان چهارچوبی را نشان می‌دهد که باید از آن فاصله گرفت. اگر قرار باشد ازخودگذشتگی را در چهارچوب قرار دهیم، جوانان دیگر نمی‌توانند مفهوم واقعی فداکاری را درک کنند و به همین خاطر فقط به مصادیق کوچکی از این موضوع اکتفا خواهند کرد.
همسر شهید رضایی‌نژاد با انتقاد از فاصله گرفتن نسل جوان از ایثار و فداکاری در جامعه گفت: نگاه آرمانی همیشه برای یک جامعه الگوسازی می‌کند، اما متاسفانه اکنون نگاه به ایثار کلیشه‌ای شده و برای همین از عمل به ایثارگری دور مانده‌ایم.
پیرانی با بیان اینکه رسانه‌ها در ترویج و بسط فرهنگ ایثار، مهمترین نقش را بر عهده دارند، اظهار کرد: برای اینکه فداکاری‌ها تاثیر بیشتری داشته باشد باید تصویری‌ از آن نوع‌دوستی در بین مردم منعکس شود؛ رسانه‌ها بهتر از هر حوزه دیگری می‌توانند مصادیق ازخودگذشتگی را به تصویر بکشانند که این خود اهمیت ویژه‌ای دارد. معرفی افراد خود تشویقی برای ایثارگری در جامعه است.
وی افزود: قرار نیست که همیشه با جنگ و درگیری، فرهنگ دگرخواهی را در جامعه بسط دهیم. اینکه انسانی بتواند در شغل خود خوب و موثر واقع شود در حقیقت نوعی از ایثار شکل داده که با رفتار خود الگوسازی می‌1کند.
پیرانی در حمایت از برگزاری نخستین نشان و جایزه ایثار و رسانه پیشنهاد کرد: برگزاری چنین مراسمی بسیار موثر و قابل دفاع است. اگر این مراسم همانند جشنواره‌ فجر برپا شود، قاعدتا حرکت بزرگی را در راستای فرهنگ‌سازی انجام داده‌ایم. در این گونه مراسم‌ها باید از خود خلاقیت به خرج دهیم و الا با تکرار مکررات فقط سرمایه‌ها را هزینه می‌کنیم که نتیجه‌ای هم در بر ندارد.