جشنواره بین المللی فیلم پکن شماری از چهره‌های مطرح جهانی را در این دوره همراه خود دارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، بیلی آگوست فیلمساز مشهور دانمارکی به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم پکن انتخاب شد.

در حالی که اعلام شد امسال در هفتمین دوره جشنواره فیلم پکن که از 16 تا 23 آوریل برگزار می‌شود، مروری بر آثار دیوید لینچ به عمل خواهد آمد، در عین حال نام رییس هیات داوران بخش بین‌المللی جشنواره نیز اعلام شد.

در بخش مروری بر آثار دیوید لینچ فیلم‌های «کله پاک‌کن‌ها» « مرد فیل‌نما»، «مخمل آبی»، «بزرگراه گمشده»، «داستان استریت»، «جاده مالهالند» و «اینلند امپایر» نمایش داده می‌شود. هیچ یک از این فیلم‌ها پیش از این در سینماهای چین به نمایش درنیامده است. مستندی با عنوان «دیوید لینچ: زندگی هنری» ساخته جان نگوین، ریک بارنز و اولیویا نیرگارد-هولم نیز در همین بخش به نمایش درمی‌آید.

دیوید لینچ اخیرا درگیر ساخت ادامه سریال «تویین پیکز» بود که 29 ماه می روی آنتن می‌رود و به همین دلیل نمی‌تواند در این جشنواره حضور یابد.

در عین حال اعلام شد بیلی آگوست کارگردان مشهور دانمارکی نیز ریاست هیات داوران بخش رقابتی بین‌المللی را برعهده خواهد داشت. این کارگردان دو بار نخل طلای جشنواره فیلم کن را دریافت کرده و یک باز نیز جایزه اسکار را به خانه برده است. جایزه این بخش با عنوان تیتان به یکی از 15 شرکت کننده در این بخش اهدا خواهد شد.

مروری بر آثار آگوست نیز در این جشنواره در نظرگرفته شده است. منتخبی از فیلم‌های بازیگر مطرح چینی سیلویا چانگ که اکنون به کارگردانی روی آورده نیز در این جشنواره به نمایش درمی‌آید. مروری بر فیلم‌های نماد مطرح سینمای ایتالیا یعنی میکل آنجلو آنتونیونی نیز بخش دیگری از این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

امیر کوستوریتسا با فیلم «در راه شیری» نیز در بخشی از این جشنواره حضور خواهد داشت. این درام صربی داستانی جنگی را روایت می‌کند که عشق هم در آن به حیات خود ادامه می‌دهد. سال پیش، کوستوریتسا ادعا کرد فستیوال فیلم کن پروژه «در مسیر شیری» را به خاطر حمایت او از روسیه و رییس جمهورش ولادیمیر پوتین رد کرده است، اما کن گفت این فیلم یک روز پس از به اتمام رسیدن ضرب‌الاجل فرستاده شده است.

در عین حال با اولین نمایش فیلم «مهتاب» ساخته بری جنکینز که به عنوان بهترین فیلم اسکار امسال انتخاب شد در این جشنواره، چین برای نخستین بار شاهد نمایش این فیلم خواهد بود.

همچنین موافقت شده تا فیلمی که می تواند برای چین فیلمی جنجالی محسوب شود نیز در این جشنواره در بخش خارج از رقابت اکران شود. فیلم مستند «بازی عاج» درباره تهدیدی که زندگی فیل‌ها را با خطر مواجه کرده فیلمی است که با توجه به تصمیم دولت چین برای ممنوعیت تجارت عاج در این کشور در پایان امسال، ‌می‌تواند فیلمی پرسروصدا محسوب شود.

قرار است امسال 500 فیلم در طول این جشنواره و در 30 سینما به نمایش درآید. فیلم «در جسم و روح» ساخته ایکیدو انیدی برنده خرس طلای جشنواره فیلم برلین امسال و «روی دیگر امید» ساخته آکی کوریسماکی برنده خرس نقره جشنواره فیلم برلین برای بهترین کارگردانی از جمله این فیلم‌ها هستند.

نمایش شماری از فیلم‌های کلاسیک چون «پلنگ» محصول ۱۹۶۳، «برباد رفته» محصول۱۹۳۹، «دکتر ژیواگو» محصول ۱۹۶۵، بخش دیگری از این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

شماری از مهمترین فیلم‌های جدید از جمله «او» ساخته پل ورهوفن، «زنان قرن بیستم» ساخته مایک میلس، «فرانتس» ساخته فرانسواز اوزون، «خولیتا» ساخته پدرو آلمادوار، «پترسون» ساخته جیم جارموش و «دختر ناشناخته» ساخته برادران داردن نیز از جمله فیلم‌های این دوره جشنواره پکن هستند.

قسمت‌های جدید دو فیلم «سریع و خشمگین» ‌و «دزدان کاراییب» نیز قرار است در بخش خارج از رقابت نمایش داده شوند.