«وارونه» به نویسندگی همایون حجازی و علی نورانی و کارگردانی همایون حجازی حمایت می کند.

به گزارش مرور نیوز از روابط عمومی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، نمایش 'وارونه' که پیش از این در نوزدهمین دوره روی صحنه رفته بود، از 23 فروردین ماه در تالار سایه روی صحنه می رود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است که خانه پدری خانواده ای به علت قرار گرفتن در مسیر اتوبان قرار است تخریب شود اما یکی از اعضای خانواده مخالف خراب شدن این خانه توسط نیروهای شهرداری است.
اسماعیل گرجی، بی تا عزیز اقلی، امین اسفندیار و علی نورانی بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.
همچنین دبیرخانه بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در راستای پشتیبانی از تئاتر دانشگاهی و با هدف حمایت نمایش های راه ‌یافته هر دوره، از نمایش
«وارونه» به نویسندگی همایون حجازی و علی نورانی و کارگردانی همایون حجازی حمایت می کند.

** تقدیم نخستین اجرای آرتورو اویی به جمشید اسماعیل خانی
نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی»، نوشته برتولت برشت به کارگردانی امیر دژاکام شب گذشته، در میان استقبال چشم گیر مخاطبان و هنرمندان آغاز شد.
در نخستین شب اجرای این نمایش لوریس چکناواریان، ایرج راد، هادی مرزبان، اصغر همت، سعید اسدی، شهرام کرمی، منوچهر اکبرلو، جواد ارشاد و یارتا یاران در کنار جمعی بسیار با شکوهی از مخاطبان حضور داشتند.
امیر دژاکام، پس از پایان این نمایش ضمن تبریک زادروز مهران مدیری و نکوداشت یاد و خاطره محمود بنفشه خواه در سالروز درگذشتش گفت: امشب 15 امین سالروز درگذشت جمشید اسماعیل خانی است و این اثر را به او تقدیم می کنم.
در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است که «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» در مورد جنایتکار خرده پا به نام آرتورو اویی که از آشفتگی وضع بازار سبزیجات در شیکاگو و فساد موجود در دستگاه قضایی و شورای شهر استفاده کرده و به یک جنایتکار قدرتمندی تبدیل می شود که تمام امور شهر را به دست گرفته، مخالفان خویش را ساکت کرده و قصد تسخیر سایر نقاط را دارد.
سروش طاهری، تینو صالحی، بهار قاسمی، بهرام ابراهیمی، مرتضی آقاحسینی، دانیال ابراهیمی، امیر کربلایی زاده، احسان ابوالقاسم، ابوالفضل جمشیدی، حسین شهبازی، ملیحه کیا، هدیه آزاده، مهرنوش دارا، حامد پورمحمد، عارف عباسی، سمیه صباغی، نرگس محمدی، شهره رعایتی بازیگران این نمایش 90 دقیقه ای هستند که در سالن حافظ تهران به روی صحنه می روند.

** عضو شورای شهر تهران میهمان تئاتر باران
محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران، شب گذشته از تئاتر باران دیدن کرد و سپس به تماشای نمایش «برای کلاه آهنی ها» کاری از پژمان عبدی نشست.
محسن سرخو گفت: مردم نسبت به گذشته اقبال بیشتری به تماشای تئاتر نشان می‌دهند، بنابراین با توجه به استقبال مردم نیازمند توسعه سالن‌های تئاتر در سطح شهر هستیم که با تاسیس سالن های خصوصی بخشی از کمبودها در این زمینه برطرف شده است.
عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه باید از تئاتر خصوصی حمایت کرد تصریح کرد: برای اولین بار است که به تماشاخانه باران می آیم و به نظرم از فشارهایی که بخش خصوصی در زمینه هنر متحمل می شود، باید کاست و امیدواریم که بتوانیم با حمایت از این مجموعه ها بتوانیم گامی در عرصه فرهنگ و هنر برداریم.
وی پس از پایان نمایش'برای کلاه آهنی ها' تاکید کرد: این نمایش با محوریت قرار دادن جنگ و خلق لحظاتی که تماشاگر در حالی که اشک در چشمانش جمع شده است در لحظه ای بعد می خندد، به نظرم بسیار موفق ظاهر شده است و می تواند الگویی در این ژانر باشد و امیدواریم که در شورا بتوانیم از هنر نمایش حمایت کنیم.