مدیر کمیته علمی و فرهنگی سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برنامه های متعدد و متنوعی برای مخاطبان مختلف نمایشگاه کتاب داریم .

به گزارش مرور نیوز، یحیی دهقانی روز دوشنبه در سلسله نشست های تبیین برنامه های کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب افزود: امسال برنامه های این کمیته در محورهای مجزای علمی ،پاتوق و فرهنگی تدوین شده است.
وی در معرفی برنامه های علمی این کمیته به نشست های سرای اهل قلم اشاره کرد و توضیح داد: این نشست ها در چهار سالن واقع در کمیته علمی و چهار سالن در تشکل های صنفی برگزار می شود که در مجموع حدود 40 برنامه تا پایان برگزاری نمایشگاه خواهد شد.
دهقانی اظهار کرد:از دیگر برنامه های علمی بزرگداشت خادمان نشر و میراث داران کتاب است که طی چها روز گذشته در نمایشگاه برگزار شد،همچنین در این نشست ها اقتصاد کتاب و توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفت.
کارگاههای هم اندیشی از دیگر برنامه هایی بود که مدیر کمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه به آن اشاره کرد و گفت :24 برنامه در این باره پیش بینی شده که یک نشست صبح و دو نشست در نوبت عصر با موضوعات مختلف نشر و با حضور مهمانان خارجی برگزار می شود.
دهقانی ،از دیگر برنامه های این کمیته را معرفی آثار تازه منتشره شده غرفه ها عنوان کرد و افزود:این برنامه در راستای سیاست گذاریهای جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.
محور دوم برنامه های کمیته علمی و فرهنگی پاتوق اهل قلم است که دهقانی در توضیح برنامه های آن ادامه داد:در این پاتوق نویسندگان و ناشران علاوه بر استراحت ،گپ و گفت ،مصاحبه به تبادل افکار می پردازند.
وی گفت: از جمله نویسندگان مطرحی که طی این چند روز در پاتوق اهل قلم حضور داشتند می توان به نویسندگانی مانند مجید قیصری ،هوشنگ مردای کرمانی ،شیوا مقانلو ،حافظ موسوی ،محمود حکیمی ،پروین سلاجقه و عنایت مجیدی اشاره کرد.
دهقانی موضوعات فرهنگی را سومین محور کمیته علمی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: در این محور در بخش فرهنگی سالن کارنامه نشر با 450 مترمربع مساحت وجود دارد که بیش از هزار عنوان کتاب جدید که در سال 95 منتشر شده است در آن قرار دارد.
وی تصریح کرد:در سالن کارنامه نشر دو نمایشگاه درباره کتاب های درسی سال گذشته و عرضه 50 عنوان کتاب خطی متعلق به آستان قدس رضوی برپا شده است .
دهقانی گفت :همچنین سالنی تحت عنوان استانها تبیین شده است که هر روز یک استان در داخل سالن به معرفی کتاب ها ،صنایع دستی و فرهنگ مخصوص خود می پردازد و در خارج از سالن نیز برنامه های نمایشی و موسیقی اجرا می کند.