وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مصلای امام خمینی (ره) به عنوان بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن یاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تمهیدات وزارت ارشاد برای جابجایی مکان برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن از محل برگزاری نماز جمعه که باعث شده نمازگزاران برای رفتن به دانشگاه تهران با مشکلاتی روبرو شوند، گفت: مناسب ترین مکان در سطح شهر تهران برای برگزاری نمایشگاه قرآن و مراسم های قرآنی، مصلای امام خمینی (ره) است.
وی با بیان اینکه نسبت خیلی وثیقی میان مصلی و حوزه قرآنی وجود دارد، افزود: البته اگر بتوانیم با تامین منابع لازم یک نمایشگاه دائمی برای تمامی مناسبت های فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب و نمایشگاه قرآن ایجاد کنیم، بسیار ایده آل است ولی واقعیت امر این است که با توجه به محدودیت منابع، این امکان وجود ندارد.
صالحی امیری اضافه کرد: بر همین اساس باید از ظرفیت های عمومی و ملی استفاده کنیم و اجرای نمایشگاه در مصلی نیز بر اساس یک برنامه ریزی از قبل طراحی و با توافقات انجام می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از همکاری مسئولان مصلای امام خمینی (ره) در این زمینه گفت: با توجه به این که برگزاری مراسم نماز جمعه در صلاحیت ستاد نماز جمعه است، بنده دخالتی در این خصوص نمی کنم.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از هشتم خردادماه در محل مصلای امام خمینی (ره) گشایش یافته و تا 26 خرداد (21 ماه مبارک رمضان) ادامه خواهد داشت.