نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) ساده‌زیستی بود به طوری که سبک زندگی و مدیریت امام خمینی(ره) با سادگی عجین شده است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) ساده‌زیستی و ساده زندگی کردن بود که در نوع خود این ویژگی بی‌نظیر است و نحوه زندگی و مدیریت ایشان با سادگی عجین شده بود.
وی با تسلیت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: در حالی که 28 سال از سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) می‌گذرد ولی همچنان یاد و خاطره آن پیر فرزانه برای همیشه جاویدان می‌ماند که این نشان از محبت امام راحل است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: امام خمینی(ره) دارای صفات و ویژگی‌های ارزشمندی بود که این ویژگی‌ها در بعد فردی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی ایشان زبانزد خاص و عام بود.
سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد:‌ منزل امام خمینی(ره) به طوری ساده بود که همگان از این منزل تعجب کرده بودند در حالی که در کشورهای مختلف کاخ‌نشین‌های زیادی وجود دارد. امام راحل با ساده‌زیستی و مدیریت حکومت با سادگی به همگان ثابت کرد که می‌توان حکومت را به دور از تجملات و تشریفات اداره کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: امام راحل مرجعی عالیقدر بود و در تمامی بخش‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشت به طوری که امام خمینی(ره) هم مفسر قرآن هم نویسنده توانمند و هم شاعر بود و به نوعی تمام ویژگی‌ها را در خود جای داده بود.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: در حالی که چندین سال از رحلت امام راحل می‌گذرد ولی همچنان در سایه درایت‌های امام خمینی(ره) هم اکنون پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران استوار شده و هیچ کشوری حق تجاوز به ایران را ندارد. ما قدردان درایت‌ها و مدیریت‌های امام راحل در آن دوران هستیم که هم اکنون نیز در سایه مدیریت‌های آن دوران کشورمان به یک کشور با امنیت بالا رسیده و هیچ کشوری حق نگاه چپ به ایران را ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر افزود: امام راحل در دوران انقلاب اسلامی گام به گام با مردم حرف می‌زد و پایه‌های نظام را استوار می‌کرد و یکی از سخنرانی‌های تاریخی حضرت امام(ره) در قم بود که نقش بسیار مهمی در پایداری انقلاب اسلامی ایران داشت. ما باید قدردانی دستاوردهای امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران باشیم چرا که اقتدار، امنیت و پیشرفت در سایه درایت‌های امام خمینی(ره) به وجود آمده است.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه هم‌اکنون مقام معظم رهبری جانشینی به حق برای امام راحل است، گفت: در سایه درایت‌ها و رهنمودهای امام خامنه‌ای کشورمان به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شده و همه دنیا روی این کشور حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.