تهیه کننده سریال «در میان خاکستر» با اشاره به ویژگی های این سریال توضیح داد که قرار است این اثر تصویری از مقاومت جوانان دختر و پسر در مقاومت 34 روزه خرمشهر را نمایش دهد.

مهدی همایونفر تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با مرور نیوز درباره سریال «در میان خاکستر» که همچنان در مرحله تولید قرار دارد، گفت: این سریال به مقاومت مردم خرمشهر می پردازد و همانطور که می دانید مهمترین صحنه مقاومتی که در شروع جنگ تحمیلی در ایران بوده مربوط به خرمشهر است.

وی ادامه داد: خرمشهر یک شهر مرزی ایران است که ارتش مجهز عراق یک هجوم تحمیلی به آن داشت و در شرایطی که مردم آمادگی نداشتند با تدابیری تلاش کردند شهر خود را نگه دارند و 34 روز مقاومت مردانه از خود نشان می دهند که در این سریال به آن پرداخته شده است.

«در میان خاکستر» به صداگذاری رسید/ تصویری از مقاومت جوانان خرمشهر

تهیه کننده «اتوبوس شب» درباره این مقاومت توضیح داد: مقاومتی که صورت می گیرد با حضور مردم شهر است و زنان و بچه ها هم حضور دارند. ما در این سریال بیشتر جوان ها را به کار گرفتیم چون اصل مقاومت توسط دختران و پسران جوان انجام شد.

وی با اشاره به بهره گرفتن از بازیگران جوان تصریح کرد: اینها بازیگران تئاتر هستند و ما می خواستیم ببینیم ناشناخته بودن چقدر می تواند به باورپذیری قصه و سریال کمک کند. ما چاره ای نداریم جز اینکه به نسل جدید توجه کنیم. آثار بسیار مهمی در عرصه دفاع مقدس ساخته شده که متعلق به کارگردانانی چون عزیزالله حمیدنژاد، رسول ملاقلی پور، ابراهیم حاتمی کیا و... است و حالا نسل جدیدی به میدان آمده و کار می کند. سجاد امیریزدانی هم کارگردانی جوان است و فکر می کنم امروز باید به نسل جوان اعتماد کرد.

«در میان خاکستر» به صداگذاری رسید/ تصویری از مقاومت جوانان خرمشهر

همایونفر در ادامه درباره پروسه تولید نیز اظهار کرد: در حال حاضر در روزهای آخر تولید و در مرحله صداگذاری و اصلاح رنگ هستیم.

وی در پایان با اشاره به سختی های ساخت سریال های مرتبط با دفاع مقدس عنوان کرد: ساخت یک کار نظامی با سریال ساده آپارتمانی تفاوت زیادی دارد که هزینه های مادی و معنوی را شامل می شود. آثار مرتبط با دفاع مقدس هم امکانات نظامی گسترده ای می خواهند و هم امکانات صحنه گسترده مخصوصا اینکه در سریال هایی که مربوط به شهرهایی چون خرمشهر است باید این شهرها را با دکورهای وسیع بازسازی کرد چون خود شهر خرمشهر به شکلی که در زمان جنگ وجود داشت دیگر وجود ندارد. از طرف دیگر همه این سختی ها برای عوامل هم وجود دارد و به طور مثال بیمه عوامل در این آثار چندین برابر است به دلیل خطراتی که ممکن است در صحنه های جنگی پیش آید.