کتاب تئاتر و جامعه و تئاتر به زودی و طی روزهای آینده توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر می شود.

به گزارش مرور نیوز، کتاب تئاتر و جامعه و تئاتر با گردآوری رضا کوچک زاده به زودی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر می شود.

این کتاب با عنوان اصلی (Theatre  & Society & Theatre) مجموعه مقاله ای درباره سویه های نهادهای جامعه و تئاتر است که اولین عنوان از مجموعه گستره خیال خواهد بود که با هدف چاپ کتاب های میان رشته ای توسط این ناشر چاپ می شوند.

محدوده و حوزه‌ بررسی جامعه‌شناسانه‌ نمایش مهم ترین سوالی است که این کتاب در پی پاسخ آن است. مقالات این کتاب، تالیفات محققان ایرانی و همچنین تعدادی ترجمه مقاله را شامل می شوند. کتاب در ۳ بخش تدوین شده که پیش گفتار، پیوندان یک نگرش های دیگران و پیوندان دو گفتگو از جمله این بخش ها هستند.تئاتری‌ها به تئاتر نمی‌روند، به کافه‌ها می‌روند!، ناممکن بودن تئاتر خیابانی در ایران، درآمدی بر تحلیل پیدایش زیرمیدان موج نو تئاتر ایران در دهه‌های سی و چهل خورشیدی و ... برخی از مقالا بخش اول کتاب اند که به قلم سعید اسدی، رضا کوچک زاده، رضا سرور و ... نوشته شده اند.

در بخش پیوندان یک ترجمه مقاله هایی چونخاستگاه انسان‌شناسی تئاتر از یوجینو باربا یا چرا تئاتر اجتماعی از ریچارد شکنر و جیمز تامپسون در کنار نوشتارهایی از مولفان ایرانی چاپ شده است.

در بخش دوم هم ۳ گفتگو چاپ شده که به این ترتیب اند: تئاتر نمی‌تواند اجتماعی نباشد گفت‌وگو با فرهاد مهندس‌پور، تئاتر به مثابه‌ فضای زیستن گفت‌وگو با روبرتو چولی، تئاتر حل مشکلات آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت‌وگو با آگوستو بوآل را می توان نام برد.

این کتاب طی روزهای آینده راهی بازار نشر می شود.