نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: باید در مورد علل وقوع جرائم مختلف کار علمی و تحقیقاتی انجام بشود و با ریشه یابی عوامل ایجاد بزه می توان از وقوع آن در جامعه جلوگیری کرد.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله مصطفی علماء امروز پنجشنبه در جلسه با شورای عالی قضایی استان گفت: ما مردم خصوصا جوانان بسیار خوبی داریم و باید در راه حفظ امنیت و آرامش این مردم شریف به وظایف خود به درستی عمل کرده و مسایل مختلفی مانند بیکاری و کمبود های فرهنگی و ... که خود عامل ایجاد بزهکاری و وقوع جرائم مختلف در جامعه هستند را از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به اساتید دانشگاه می فرمایند که باید در زمینه ی اقتصاد مقاومتی کار علمی و تحقیقاتی انجام بدهید نشانگر اهمیت تحقیق و بررسی علمی است و باید در زمینه امور قضایی نیز کار علمی صورت بگیرد و حتی ایراداتی که در قوانین وجود دارد نیز بررسی و اصلاح شود.

باید در مورد علل وقوع جرائم مختلف کار علمی و تحقیقاتی انجام بشود

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: قضات و مسئولین قضایی ما تجارب ارزشمندی در خصوص برخورد با مجرمین و متخلفین دارند و باید از این سرمایه گرانبها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

باید در مورد علل وقوع جرائم مختلف کار علمی و تحقیقاتی انجام بشود

آیت الله علماء ضمن گرامیداشت مقام رفیع شهدای دستگاه قضا خصوصا شهید بهشتی تاکید کرد: همواره باید قدردان زحمات و فداکاریهای شهداء و ایثارگران باشیم و بدانیم اگر امروز جایگاه و موقعیتی هست از برکت خون شهداست.