سرمربی آرسنال معتقد است مسوت اوزیل از نظر روحی دچار افت شده است و همین باعث افت بازی او شده و باید از این نظر روی او کار شود.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از اکسپرس، آرسن ونگر معتقد است مسوت اوزیل برای نشان دادن حداکثر توانایی‌هایش، باید گل های بیشتری برای توپچی ها به ثمر برساند. البته مسوت اوزیل در یکی دو ماه اخیر با افت فاحشی روبرو شده است و به نظر می‌رسد انگیزه‌ای برای بازی در این تیم لندنی ندارد؛ به طوری که میشاییل بالاک نیز به او توصیه کرده است به بایرن مونیخ برود تا بتواند قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کند.

قرارداد کنونی اوزیل در سال 2018 به پایان می‌رسد. او در سال 2013 با یک قرارداد پنج ساله از رئال مادرید به آرسنال آمد. ونگر در مورد قرارداد جدید اوزیل توضیحی نداد اما تاکید کرد که قهرمان جام جهانی 2014 از حضور در این باشگاه راضی است. ونگر درباره این موضوع گفت: نیازهای یک بازیکن باید در باشگاه و مکان زندگی‌اش تامین شود. او بدون شک از حضور در لندن راضی است ولی معتقدم رضایتمندی یک بازیکن از عملکردش نشات می‌گیرد. امیدوارم او از عملکردش راضی باشد. فکر کنم اگر او الان بتواند یک گل برای تیمش به ثمر برساند شرایط خیلی بهتری پیدا کند. اوزیل به اعتماد به نفس زیاد نیاز دارد. امیدوارم او بتواند در ادامه اعتماد به نفس خود را پیدا کند. فکر می‌کنم او تنها از نظر عاطفی به مشکل خورده است و همین باعث شده تا سطح بازی او پایین بیاید. امیدوارم خودش را پیدا کند چون تیم ما به اوزیل وابسته است و دوست دارم او را در بهترین فرم ببینم.

ونگر درباره بازی حساس با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان گفت: خاطره خوبی از بایرن مونیخ نداریم. دو بار در چهار سال گذشته برابر بایرن شکست خوردیم و از لیگ قهرمانان حذف شدیم ولی احساس من این است که این‌بار فرصت خیلی خوبی در اختیار ماست. بازی اول را باید در خانه حریف برگزار کنیم و این خیلی مهم است که بعد از بازی نخست، شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشیم. می‌خواهیم بهترین عملکرد را در بازی برابر بایرن نشان بدهیم و بتوانیم به عناون تیم دفاع خوبی برابر آنها در آلمان داشته باشیم.