توکلی: از لحاظ امکانات در سطح تیم دهم جهان هم نیستیم و این ناراحت‌کننده است. باید نگاه‌ها عوض شود.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد توکلی عضو تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: بعد از اتمام لیگ که لیگ سختی بود، دوباره بچه‌ها دور هم جمع شدند و تیم ملی جوان شده که معلوم است آینده خوبی در انتظار فوتسال کشورمان است. جام جهانی 4 سال آینده است و باید برای آن برنامه‌ریزی و تیم جوانی را آماده کنیم چون وقتی سن بالا می‌رود کیفیت بازی پایین می‌آید و این بازیکنان جوان با انگیزه هستند و امیدوارم آنها بتوانند به تیم ملی کمک کنند. ما 2 بازی خوب با تیم ملی کرواسی در پیش داریم که امیدواریم این بازیها بتواند به روند رو به جلوی ما کمک کند.

وی در ادامه گفت: ما تیمی هستیم که به لحاظ نتیجه مقام سوم جهان را کسب کردیم ولی از لحاظ امکانات در سطح تیم دهم جهان هم نیستیم و این ناراحت‌کننده است. باید نگاه‌ها نسبت به تیم ملی فوتسال عوض شود تا بتوانیم این نتیجه به دست آمده را حفظ و به ارتقا آن فکر کنیم. من امیدوارم قول‌های تاج و کفاشیان عملی شود.

توکلی در ادامه افزود: شرایط خیلی سخت است از کفپوش و غیراستاندارد بودن سالن گرفته تا لباس‌های قدیمی و پاداش‌های جام جهانی که هنوز پرداخت نشده است.

وی در خصوص مربی بدنساز تیم ملی هم اذعان داشت: آقای الینی تمرینات روز دنیا را دارد و مربی باتجربه‌ای است. ما باید الگویمان برزیل و اسپانیا باشد تا بتوانیم در سطح آنها بدن‌های قوی داشته باشیم. البته از آقای دوران باید تشکر کنم چون در جام جهانی برای ما خیلی زحمت کشیدند و به هر دلیلی دیگر نتوانستند کنار بچه‌ها و تیم ملی باشند.

توکلی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه یا خوشبختانه نگاه و انتظار قهرمانی همیشه از ما می‌رود یعنی ما در فینال آسیا همیشه استرس داریم چون مقام دومی با اوت شدن در مرحله گروهی برای ما فرقی ندارد و من این را تجربه کردم چون 4 سال پیش با تیم ملی نایب‌قهرمان آسیا شدم ولی 2 سال پیش که قهرمان شدیم برای مردم عادی بود این یعنی انتظارات از فوتبال ملی بیشتر شده و شاید هم به حق باشد و من امیدوارم که ما قهرمانی را در آسیا ادامه دهیم و به فکر قهرمانی جهان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سالن تمرین تیم ملی تاریخ انقضایش فرا رسیده البته شاید چند سال پیش فرا رسیده بود. کفپوش آن سفت شده و باعث ایجاد زانودرد و کمردرد در بچه‌ها می‌شود و فکر نمی‌کنم که این سالن درخور تیم سوم جهان باشد. امیدوارم مسئولان فکری به حال آن بکنند.