معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزشکاران لرستان مقام‌های بسیار خوبی در سطح ملی و فرا ملی به دست آورده‌اند گفت:سهم بانوان لرستان در رشته‌های مختلف در سطح ملی افزایش یافته است.

به گزارش مرور نیوز از خرم‌آباد ، فریبا محمدیان ظهر امروز در دیدار با هوشنگ بازوند استاندار لرستان که در دفتر استاندار لرستان انجام شد ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه ورزش لرستان اظهارداشت: در نیم سال اول جهش کاملاً محسوسی را در ورزش بانوان این استان می‌بینیم.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه ورزش بانوان استان استان افتاده است، افزود: در این استان تمرکز روی رشته‌های پایه است و بانوان زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند ولی با توجه به جمعیت استان این سازه‌ها پاسخ گو نیست.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: با توجه به منابع درآمدی که خانواده‌های استان دارند به طور یقین حمایت ویژه مسئولان را می‌طلبد چون زنان و دختران ما در خانواده‌هایی رشد کرده‌اند که معمولا مادر خانواده اول خود را حذف می‌کند و تفریح به عنوان اولویت آخرش محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: قاعدتاً مادر خانواده به دنبال این است که شرایط را برای انسجام خانواده فراهم کند بنابراین اگر میزان دسترسی این مادر به یک فضای امن و نزدیکی به خانه زیاد شود احتمال اینکه به سمت ورزش بیاید بیشتر است و بستر تأمین سلامت او فراهم می‌شود اما اگر بنا باشد این سالن ورزشی که برای او در نظر گرفته می‌شود از خانه فاصله زیادی داشته باشد استقبال نمی‌کند.

محمدیان با بیان اینکه ورزشکاران لرستان مقام‌های بسیار خوبی در سطح ملی و فرا ملی به دست آورده‌اند، گفت: سهم بانوان لرستان در سطح ملی رشته‌های مختلف زیاد شده است و این نشان می‌دهد که واقعا توجه مدیریت کلان دارد به ثمر می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث انواع مواد مربوط به برنامه ششم بخش بانوان را سوپسید بدهید ما در حوزه بانوان نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بروند اسپانسر بگیرند، در حوزه بانوان از نظر منابع و سخت افزارها واقعا دچار مشکل هستیم.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به لزوم توجه مئول ارشد استان به بانوان ورزشکار استان تأکید کرد و اظهارداشت: زنان لرستان پاسخ گوی بسیاری از مطالبات بخش ورزش ما در فضای فرا ملی هستند و در حال حاضر نیز ثابت کردند.

وی افزود: به دختران اینجا توجه کوچک شده است اما مدال جهانی و مدال برنز آسیایی کسب کرده اند و اکنون در بسیاری از جاها رقبای خیلی از رشته‌های مختلف هستند.

محمدیان با اشاره به اینکه در حوزه والیبال چندین ورزشکار تیم ملی در استان لرستان وجود دارد، عنوان کرد: در بخش دختران ورود به رشته‌های تیمی خیلی است اما دختران لرستان توانسته‌اند به تیم ملی بروند و توجه مربیان خارجی را جلب کنند و این را قبول دارم که ما در بخش توریسم ورزشی باید اقدمات ویژه‌ای انجام دهیم.

وی در رابطه به ساختار قامت زنان روستایی نیز بیان کرد: زنان روستایی ما به رغم همه آنچه که در مورد زنان روستایی فکر می‌شود که از نظر حرکتی راحت‌اند اما غالباً ستون فقرات، لگن و زانوهای آنها مشکل دارد چون کارهای سختی را در زندگی خود انجام می‌دهند بنابراین براساس دستور وزیر ورزش در بخش روستایی ساختار قامتی زنان مورد سنجش قرار می‌گیرد تا آموزش داده شود، در بخش شهری نیز از منابع انسانی شهری برای گسترش توریسم ورزشی استفاده می‌شود.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: استان لرستان منطقه بکر زیاد دارد و ما نیز به دنبال طراحی فعالیت‌های ورزشی هستیم که در این مناطق بکر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی صحبت کردم تا برخی از فعالیت‌ها را در استان لرستان انجام دهد از طرفی ما می‌توانیم برخی از کوهپیمایی‌ها، طبعیت گردی‌ها، رویدادهای ملی و حتی بین المللی را در استان لرستان انجام دهیم.