مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برنامه ریزی و پذیرایی از اقشار مختلف مردم ومسافران وزایران نوروزی در امامزادگان واماکن متبرکه کشور در روز 13 فروردین روز طبیعت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی در گفت وگویی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام عید نوروز، حلول ماه رجب و میلاد امام باقر(ع) وتسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: ویژه برنامه های طرح نوروزی آرامش بهاری به همت هیئت امناء، خدام و همکاران عزیز در ادارات کل اوقاف استانها وشهرستانها و همچنین ستاد مرکزی طرح ارامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با موفقیت واستقبال خوب مردم ومسافران وزائران نوروزی در حال اجراست .

وی با اشاره به اینکه در روز 13 فروردین؛ روز طبیعت بسیاری از مسافران، شهروندان و هموطنان در فصاهای سرسبز و طبیعت اوقات خود را سپری خواهند کرد افزود: از آنجایی که تقریبا 25 درصد از بقاع متبرکه در مناطق کوهستانی، 30 درصد در مناطق میان راهی و نیمی از آنها درخارح از شهرها و در مناطق سرسبز و مفرح قرار دارند مسلما مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان در روز طبیعت خواهند بود .

موسوی متقی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه های خاصی را برای حضور هموطنان در روز طبیعت در بقاع متبرکه تدارک دیده است که برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی یکی از این برنامه ها است .

وی فعالیت خیمه های معرفت و حضور مبلغین را یکی دیگر از این برنامه ها در روز طبیعت عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه های مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و خانوادگی و همچنین فعالیت های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان تدارک ویژه ای از سوی سازمان اوقاف در روز طبیعت دیده شده است .

مدیر کل امور فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: بیش از 1200 بقعه از بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در سراسر کشور، دارای ایستگاه صلواتی جهت پذیرایی از عموم زائران و مسافران عزیز هستند و همچنین در بیش از یک هزار بقغه نیز امکانات برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و خدماتی در راستای قطب فرهنگی شدن امامزادگان در جامعه گام های بلندی در کشور برداشته شود و اماکن متبرکه به جایگاه واقعی خود برسند.