لاک پشت های پوزه عقابی در سواحل قشم تخم گذاری کردند.

به گزارش مرور نیوز، لاک پشت های پوزه عقابی در 25 کیلومتر از  منطق حفاظت شده سواحل قشم تخم گذاری کردند.

انتقال تخم لاک پشت ها به مکان امن

محمد غواصی  کارشناس دریایی محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با بیان  اینکه پارسال بیش از 93 لاک پشت 6 هزار و 500 تخم در سواحل روستای شیب دراز قشم گذاشتند، تصریح کرد: تخم لاک پشت‌ها را گروه ناتوران خمیس، یعنی محافظان لاک پشت که 6 نفر از افراد بومی روستای شیب دراز قشم هستند، به مکان امن منتقل می‌کنند.

تخم گذاری لاک پشت ها

وی اضافه کرد: بچه لاک پشت‌ها در اواخر اردیبهشت تا اواخر تیرماه سر از تخم بیرون آورده و به سمت دریا حرکت می‌کنند.

غواصی خاطرنشان کرد: 25 کیلومتر از سواحل جزیره قشم به مساحت 820 هکتار با احتساب بخش دریا در روستای شیب دراز، منطقه حفاظت شده برای نگهداری و حفاظت از این خزندگان است.

وی با اشاره به اینکه سواحل شیب دراز بهمن ماه سال 1390 با شماره 176 به اسم منطقه تخم گذاری لاک پشت‌ها به عنوان اثر طبیعی ثبت ملی شد، بیان کرد: طرح حفاظت از لاک پشت‌های پوزه عقابی در قشم با کمک مردم روستای شیب دراز از سال 84 به عنوان یکی از موفق‌ترین طرح‌های حفاظتی کشور و در سال 88 به عنوان یکی از 10 طرح برتر بنیاد توسعه و محیط زیست آسیای اقیانوسیه در ژاپن شناخته شده است.

کارشناس دریایی محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: لاک پشت‌های پوزه عقابی از جمله گونه‌های تحت حمایت به شمار می‌رود که در فهرست قرمز سازمان جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN ، قرار دارد.

به گزارش ایسنا، وزن میانگین لاک پشت پوزه عقابی بالغ حدود 80 کیلوگرم است و طول آن به یک متر می‌رسد.