رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به مراجعه 485 هزار زائر اربعین به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرز، گفت: برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، از زائران می‌خواهیم که در زمان برگشت به شهرهای خود عجله نکنند.

به گزارش مرور نیوز، پیرحسین کولیوند با اشاره به خدمات اورژانس به زائران اربعین اظهار داشت: از ابتدای آغاز تردد زائران در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه تا کنون 485 هزار و 683 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خدمت دهی به زوار اربعین همچنان در مرزهای سه گانه ادامه دارد، افزود: از این تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها، 295 هزار و 127 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: همچنین 190 هزار و 556 نفر از زائران عزیز اربعین به مراکز 115 مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد مراجعه کننده 308 هزار و 542 نفر زائر مرد بوده اند، خاطرنشان کرد: همچنین 177 هزار و 141 زائر زن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه داشتند.

کولیوند خاطرنشان کرد: 457 هزار و 933 نفر از زائران به دلیل مشکلات داخلی به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه و از خدمات نیروهای مربوطه بهره‌مند شدند.

وی افزود: دو هزار و 197 نفر از زائران اربعین نیز در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه بر اثر تروما به مراکز مراجعه کرده‌اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: 482 هزار و 141 نفر از افراد مراجعه کننده درمان و ترخیص شده اند و هم اکنون سه هزار و 509 نفر در مراکز و بیمارستان ها بستری هستند.

وی گفت: هدف ما خدمت مطلوب و به موقع به زائران است و تا زمانی که زائران در مرزها تردد داشته باشند کمیته بهداشت و درمان نیز به این عزیزان خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می دهد.

کولیوند خاطرنشان کرد: موج بازگشت زائران به کشور از 3 روز گذشته آغاز شده است و از زائران می‌خواهیم که در زمان برگشت به شهرهای خود عجله نکنند و با رعایت نکات ایمنی سلامت خود و همراهانشان را حفظ کنند.

وی افزود: ما در کمیته بهداشت و درمان اربعین در عراق نیز به زائران خدمات مطلوبی ارائه داده‌ایم به گونه ای که با همکاری وزارت بهداشت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به یک میلیون نفر خدمات درمانی در بیمارستان های عراق ارائه شده است.