وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود برخی داروها و از جمله انسولین از تامین داروهای لازم خبر داد و گفت: کمبود انسولین در کشور وجود ندارد و در حال حاضر این دارو به اندازه کافی وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز،  سعید نمکی ، وزیر بهداشت در حاشیه سفر به میامی استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: میزان رشد و پراکندگی آنفلوآنزا کمتر شده و این بیماری مهار شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود برخی داروها و از جمله آنسولین از تامین داروهای لازم خبر داد و تصریح کرد: کمبود انسولین در کشور وجود ندارد و در حال حاضر این دارو به اندازه کافی وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از یک‌هزار پروژه در کشور خبر داد و افزود: تا هفته سلامت در اردیبهشت 99 به طور هفتگی 20 و ماهانه 50 پروژه بهداشت و درمان در کشور افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح 66 بیمارستان کشور تا اردیبهشت 99 خبر داد و گفت: خوشبختانه علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم همه پروژه‌ها را تکمیل و افتتاح کنیم.

نمکی در پاسخ به پرسشی در خصوص جذب نیروی جدید در این وزارتخانه خاطرنشان کرد: فرآیند جذب 10 هزار نیروی جدید به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به سفر امروز خود به میامی و بازدید از بیمارستان نیمه کاره میامی وعده داد که عملیات اجرایی این بیمارستان با سرعت بیشتری انجام و در آینده نزدیک افتتاح شود.

وی از تامین تجهیزات مرکز جامع سلامت میامی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتباری به ساختمان شبکه بهداشت میامی نیز اختصاص می‌یابد تا به سرعت تکمیل شود و مهمتر این قرار است که استقلال شبکه شهرستان میامی را اعلام کنیم.

دکتر نمکی با اشاره به درخواست مسوولان برای تامین برخی تجهیزات بیمارستانی گفت: تجهیزات سنوگرافی، تصویربرداری و...طی همین هفته به میامی ارسال خواهد شد.

این عضو کابینه با اشاره به نیاز مردم رانش‌دیده کالپوش به خدمات بهداشتی درمانی گفت: قرار است که یکی از سه مرکز مستقر در کالپوش به مرکز شبانه روزی ارتقا یابد تا مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.