عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، در راستای بررسی مشکلات محلات شهر تهران، مشکلات و خواسته‌های شهروندان محله شمس آباد در محدوده شهرداری منطقه 18 را بررسی کرد.

به گزارش مرور نیوز، محسن پیرهادی مهمترین درخواست اهالی را ساماندهی مشاغل و صنوف این محله عنوان کرد و افزود: فعالیت کارگاه‌های صنعتی در محله بویژه در خیابان های شهید محمودی، خیابان محمدی، خیابان انصاری، آلودگی های صوتی و زیست محیطی برای ساکنین ایجاد کرده است.

پیرهادی با بیان اینکه در برخی موارد  فعالیت صنفی دارای مجوز بوده ولیکن مزاحمت‌هایی از قبیل آلودگی صوتی و آلودگی محیطی و... ایجاد می‌کنند گفت: در این موارد، پرونده واحد صنفی در کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها بررسی می‌شود و در صورت احراز مزاحمت، در ابتدا مهلتی قانونی جهت رفع مزاحمت‌های مطروحه ابلاغ شده و در صورت عدم اجرای تمهیدات لازم در موعد مقرر، شهرداری طبق ضوابط، جهت رفع مزاحمت اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از مشاغل بدون اخذ مجوز صنفی لازم و در واحدهایی با کاربری مسکونی یا پارکینگ فعالیت کرده و بعضاً اقدام به ایجاد کارگاه کردند که این موارد، مشکلات و مزاحمت‌های عدیده‌ای برای شهروندان ساکن در محله ایجاد می‌کند و در این موارد کمیسیون بند 20، رأی بر انتقال واحدهای صنفی صادر شده و شهرداری نیز موظف به جلوگیری از فعالیت این واحدها است.

پیرهادی دیگر مشکل مطروحه اهالی را وجود زمین‌های بی دفاع شهری و بایر در محله عنوان و اظهار کرد: طبق بررسی‌های بعمل آمده این زمین ها در خیابان های انصاری تقاطع راوندی، خیابان عباسی، خیابان برزگر رحیمی بوده و دارای مالکین حقیقی هستند و عدم رسیدگی و ساماندهی در برخی از زمین ها، موجب حضور معتادان و انباشته شدن زباله شده است و لذا با توجه به عدم رسیدگی لازم توسط مالکین، شهرداری باید در خصوص تعیین تکلیف این زمین ها  اقدام لازم را بعمل آورد.

پیرهادی با بیان اینکه دیگر گلایه اهالی از کمبود سرانه های فرهنگی-ورزشی در سطح محله است گفت:  باید توجه کنیم که اتخاذ تصمیمات و مدیریت به گونه ای نباشد که یک چرخه باطل در شهر تهران ایجاد شود به عنوان نمونه در منطقه ای مجوز برج باغ صادر می شود و 70% زمین طبق قانون به شهرداری واگذار می گردد. حال اگر آن 70% را هم به جای تأمین سرانه های فرهنگی-آموزشی و ... جهت احداث ساختمان واگذار کنیم، آنگاه با توجه به اینکه تراکم جمعیتی آن محدوده بیش از حد تعادل با میزان سرانه های موجود است می بایست برای رفع مشکل، مبالغ کلانی هزینه کنیم تا کمبود ها، مشکلات اجتماعی، فرهنگی و... مرتفع گردد و سرانه ها را افزایش دهیم که تعادل ایجاد شود.

بنا براعلام سایت شورای شهر، پیرهادی دیگر خواسته اهالی را اتخاذ تدابیر ترافیکی لازم جهت رفع مشکل ترافیکی خیابان محمودی برشمرد و افزود: با توجه به فعالیت صنوف صنایع چوبی در این معبر و ترافیک سنگین معابر محدوده، شهروندان خواستار نصب علائم ترافیکی و اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع مشکل می باشند و همچنین یک ملک معارض در خیابان مذکور موجب کاهش  عرض معبر در بخشی از خیابان شده که شهروندان در خواست تملک و تعریض معبر را نیز دارند.

پیرهادی، احداث بازار میوه و تره بار، احداث مسجد، تسریع در اقدام و تجهیز ساختمان سرای محله، احداث مجتمع ورزشی، تسهیل در روند نوسازی بافت فرسوده محله و حضور پررنگ تر نیروی انتظامی به منظور ارتقای امنیت اجتماعی در سطح محله را از دیگر خواسته های اهالی بر شمرد و افزود: کلیه خواسته‌های اهالی از طریق مکاتبات با شورایاری و هیئت امنا، احصاء شده و پس از جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان مدیریت شهری و کمیته نظارت با شهرداری تهران، معاونت های مربوطه و سازمان ها و ارگانهای ذی ربط مکاتبه شد و پیگیری کلیه موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام است.