‌رئیس پلیس راهور استان فارس با اشاره به ثبت تعداد 290 کشته ناشی از حوادث ترافیکی درون‌شهری در استان فارس تا اول آذرماه امسال، از کاهش حدود 5 درصدی این آمار نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ مصطفی عباسی صبح شنبه 13 آذر در ‌کنفرانسی خبری گفت: طی 8 ماه گذشته در شیراز 165 نفر در شیراز براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، حال آنکه این آمار بدون در نظر گرفتن آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در کمربندی شیراز است.

عباسی با تصریح اینکه آمار وقوع حوادث رانندگی و قربانیان این حوادث همچنان نگران‌کننده است، گفت: ‌در میان تخلفات اثرگذار، بی‌توجهی به جلو، مهمترین و سرعت غیرمجاز دومین عامل در بروز حوادث محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه حواس پرتی راننده ناشی از توجه به تلفن همراه، از عوامل بسیار شایع در بروز حوادث رانندگی است،‌ گفت: طی ماه‌های اخیر به واسطه همکاری خوب شهرداری شیراز موفقیت‌هایی در کاهش حوادث رانندگی و قربانیان این حوادث کسب شده است.

عباسی با اشاره به کاهش تعداد حوادث و قربانیان حوادث رانندگی در بلوار رحمت شیراز به‌عنوان یکی از معابر پر حادثه این شهر، گفت: با نصب دوربین‌های ثبت تخلفات و اعمال قانون در کوتاه‌ترین زمان برای رانندگان متخلف، شاهد کاهش حوادث در این بلوار بوده‌ایم.

او با بیان اینکه عابران پیاده طی 4 ماه اول امسال 50 تا 55 درصد از کل قربانیان حوادث رانندگی درون‌شهری در فارس را تشکیل می‌دادند، گفت: با توجه به ایمن‌سازی معابر و اعمال قانون به شیوه‌های مختلف، این آمار اکنون به 42 درصد کاهش داشته است.

عباسی در عین‌حال از نوسان این آمار در ماه‌های مختلف خبر داد و گفت: در بعضی از ماه‌های سال آمار عابران پیاده قربانی حوادث رانندگی درون‌شهری در فارس به 68 درصد کل قربانیان هم رسیده است.

این مقام انتظامی، اجرایی شدن طرح برخورد با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی و رانندگانی که مرتکب رفتارهای پرخطر می‌شدند در شیراز را یکی از راهکارهای اندیشیده و اجرایی شده توسط پلیس راهور برای کاهش حوادث و قربانیان حوادث رانندگی اعلام و تاکید کرد که راکبان موتورسیکلت بخش قابل توجهی از قربانیان حوادث رانندگی را تشکیل می‌دهند.

عباسی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر، برخورد با رانندگان دارای رفتارهای پرخطر در شیراز شدت گرفته است، گفت: از ساعت 22 شب تا 6 صبح، همکاران پلیس راهور با شناسایی رانندگانی که مرتکب رفتارهای پرخطر در رانندگی می‌شوند، نسبت به اعمال قانون آنان اقدام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: رانندگانی که مرتکب رفتارهای پرخطر شوند، خودروی آنان به پارکینگ منتقل شده و 400 هزار تومان جریمه خواهند شد و با درج 10 امتیاز منفی برای آنان، به دستگاه قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس راهور استان فارس تاکید کرد که دستگاه‌ قضایی با هدف کاهش میزان حوادث رانندگی و قربانیان این حوادث، در برخورد با رانندگان دارای رفتارهای پرخطر بسیار جدی و قاطع بوده است.